1. Jordy Joossens Member

Script voor oude bestanden te deleten

Topic geplaatst op: 20-09-2013 om 07:53

Hey iedereen,

op dit ogenblik gebruik ik een domein ruimte voor IP camera beelden op te plaatsen.
    Dit loopt uiteraard snel op, en ik zou graag een script laten lopen dat elke nacht om 00.00u gaat controleren of er beelden zijn die ouder zijn dan 2 weken, en indien dit het geval is, deze automatisch verwijderd.

Momenteel had ik dit commando gebruikt: find /IPCamera -mtime +7 -exec rm {} \\;
    Dit commando (enkel die lijn) had ik in een notepad document gestoken en opgeslagen als een .php bestand.

Vervolgens had ik dit gelinkt in Cpanel om elke nacht om 00.00u te lopen.
    Dit lukte helaas niet, aangezien ik gisteren de melding kreeg dat ik over mijn ruimte was gegaan (na 3 weken laten lopen).
    Een mail naar Visio support leerde me dat dit commando niet op shared platforms gebruikt kon worden en dat ik een php commando nodig had om dit te laten controleren.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik een correcte cronjob kan aanmaken zodat de beelden ouder dan 14 dagen verwijderd worden a.u.b. ?

2. Jordy Joossens Member
    Reactie geplaatst op: 20-09-2013 om 07:55

Mijn excuses, ik bedoelde om bestanden ouder dan 7 dagen te laten verdwijnen :)

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Rene Van Den Berg Member
    Reactie geplaatst op: 12-02-2014 om 18:35

Dit werkte bij mij: 

/usr/bin/find /absoluutpadnaarmap/ -type f -mtime +7 -exec rm -rf {} \\;

4. Mounssif O. Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2014 om 23:37

0 0 /usr/bin/find /absoluutpadnaarmap/ -mtime +7 -exec rm {}\\;

Dit werkte bij mij