1. mienwesterkwartier Member

Mailbox vol ?

Topic geplaatst op: 07-09-2013 om 17:24

Mails komen wel aan, maar tegelijk krijgt de verzender een "onbestelbaar" mailtje:

**This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

info@komopverhoal.nl
    mailbox is full: retry timeout exceeded**

De verzonden mail komt dus wel gewoon aan, bugje of is er iets anders?

2. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 08-09-2013 om 11:26

Kijk even hoe groot je je mailbox hebt ingesteld. Dat kun je via het menu achterhalen. En maak die mailbox groter...

Vond u dit antwoord nuttig?

3. mienwesterkwartier Member
    Reactie geplaatst op: 13-09-2013 om 12:39

Ik zie nu in Direct Admin dat de mailbox inderdaad erg vol zou zitten (waarmee dan?): 51.550 / 50
    De mailbox kan niet groter gemaakt worden. Hoe haal ik die box leeg ?

4. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 14-09-2013 om 06:27

Via directadmin kan je dat simpel maar ook via je webmail(roundcube, squirrelmail), e-mailprogramma?
    Via directadmin klik onder 'E-Mail Management' op 'E-Mail Accounts' vinkaan welke account(zie achter) je wil legen, zie dan onder de mailaccounts =>purge from daarnaast heb je een dropdownlist waaruit je kan kiezen welke map je wil legen 'Inbox,Imap Folders,Spambox' daarnaast kan je selecteren tussen alle emails of die ouder zijn dan zoveel dagen.
    Opgepast als je dit doet via directadmin zijn al die emails verwijderd en kan je ze niet meer terug roepen, dus eerst een backup maken.

5. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 14-09-2013 om 06:45

Oja een mailbox groter maken moet je eigenlijk niet doen, je stel een grote in en dan ga je die groter maken omdat deze vol is?
    Verwijder oude en nutteloze emails optijd en je zal dat probleem niet hebben.

6. mienwesterkwartier Member
    Reactie geplaatst op: 14-09-2013 om 14:38

Dank, het is nu via Direct Admin gelukt. Via webmail waren alle mails al weg, evenals via Window Live mail.
    Probleem opgelost.

7. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 14-09-2013 om 18:32

Ik zou je scripten eens doorlichten, spambots zijn ook verbeterd en wat ik zie op je sites(?) zou ik nooit doen en dat is een mailadres plaatsen enkel via een beveiligde contactformulier werken.
    wat ik dus bedoel is dat voor de lezer wel het mailadres leesbaar is wel niet te zien in de code ;)