1. Uwebic Web Member

E-mail aanmaken met nieuw domein naam

Topic geplaatst op: 23-08-2013 om 08:17

Ik heb mijn domeinnaam overgezet naar versio waar ik al een cloudbox had. Ik link dit nieuw domein uiteraard naar deze cloudbox, alleen ben ik niet zeker of de dns voor de mail juist zijn ingesteld. Maar ik heb dit nog niet aangepast omdat ik eerst wil weten of het in mijn geval mogelijk is een e-mail adres aan te maken met mijn nieuw domein? Indien ja hoe ga ik te werk? indien iemand mij in de juiste richting kan sturen.

2. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2013 om 10:24

Welk template heb je erop geïnstalleerd?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Uwebic Web Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2013 om 13:14

Template? sorry ik snap niet wat je bedoelt.

4. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2013 om 16:10

Toen je een cloudbox liet aanmaken moest je kiezen wat je erop wilde zetten, Centos, Ubuntu, Windows...Ieder programma heeft zn eigen manier om domeinen aan te maken en mailadressen.Of je hebt Direct Admin erop staan, die ook zn eigen manier heeft om mailadressen te maken. In principe is het heel gemakkelijk een mailadres te maken, maar dan moet je wel vertellen wat voor programma je gebruikt op je Cloudbox.

5. Uwebic Web Member
    Reactie geplaatst op: 10-09-2013 om 08:01

Sorry voor mijn late antwoord. Wij gebruiken Ubuntu.

6. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 10-09-2013 om 10:58

Je kunt kiezen of je alles handmatig in wilt stellen. Hoe je dat precies doet, zie je op de volgende link:[url]http://computertotaal.nl/overige-elektronica/uw-eigen-mailserver-22217[/url]
    Het is gemakkelijker een grafische interface te downloaden die dat voor je kan doen. Je kunt bv. Virtualmin kiezen of Direct Admin of ISPconfig. Die doen dat volledig automatisch voor je.

7. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 10-09-2013 om 11:04

Even eeen kleine aanvulling/verbetering. Direct Admin werkt niet op de nieuwste versies van Ubuntu. Dus die valt als keuzemogelijkheid af als je op de nieuwste versies werkt.

8. Dylan De Kat Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2016 om 20:10

I'll be back