1. bartmau93 Member

VPS opzetten

Topic geplaatst op: 21-08-2013 om 15:10

Beste lezer,

Bij een fietsenmaker heb ik de afgelopen tijd een, naar mijn inzicht, prachtige webshop neergezet wat gekoppeld is met het kassasysteem. Deze webshop, gemaakt met CMS Opencart, draait momenteel op een standaard webhosting met nog een paar sites. (Deze zijn geparkeerd en worden niet gebruikt). Maar... de snelheid is niet zoals ik wil. Soms valt de website weg en hij reageert erg traag.

Ik ben op zoek gegaan naar de mogelijke oplossing en kwam erachter dat dit enkel mogelijk is om een VPS op te zetten. Nu heb ik via de chat enige informatie opgedaan over de VPS bij Versio, en hier ben ik wel over te spreken.

Maar toem kwam het nieuws dat je de Linux server zelf moet configureren. Ik heb net mijn Netwerkbeheer diploma niveau 4 afgerond, maar Linux is nooit mijn sterkste vak geweest.

Kan iemand mij vertellen hoe hij zijn VPS heeft opgericht en hoeveel werk dit is. Daarna ben ik benieuwd of het haalbaar is om de webshop te verhuizen van webhosting naar VPS.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,
    Bart

2. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 21-08-2013 om 15:49

Ik zou je wel willen helpen. Je kunt me bereiken op hans@chatuliem.nl

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Matthias Streulens Member
    Reactie geplaatst op: 02-09-2013 om 20:33

Ik wil je ook wel helpen en kan een server perfect voor je opzetten. Je kan ook gebruik maken van 2 gratis control panels die ik goed vind en ken.
    Mail me op matthias at streulens punt be

4. Michael Coenradi Member
    Reactie geplaatst op: 29-12-2014 om 22:51

Beste,

Kan iemand mij toevallig ook helpen met het inrichten?
    En welke controlpanel is raadzaam?

Groetjes, Michael

5. Matthias Streulens Member
    Reactie geplaatst op: 02-01-2015 om 17:31

Kan ik je met iets helpen Michael ?

6. tvpoket Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2015 om 12:02

Als je netwerk kennis hebt dan moet dat toch gemakkelijk gaan ik kan het wil ik heb geen opleidingen ge volgt op internet staat genoeg informatie

7. Roen Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2015 om 11:11

Tvpoket,

Dat zou kunnen 'werken'. Je weet echter niet of het veilig is, stabiel draait, wat je moet doen in geval van problemen en ga zo maar door. Ik zou zelf altijd aanraden om een systeembeheerder of iemand met kennis in te schakelen. Dat zeg ik niet vanwege baanbehoud, maar om het simpele feit dat ik het al vaak genoeg mis heb zien gaan.