1. PietFabriek Member

Magic_quotes_gpc foutmelding

Topic geplaatst op: 15-08-2013 om 21:12

Voor mijn domein wil ik gebruik maken van OWA (open web analytics). Heb het pakket in de OWA map van mijn domein gezet. Dus: www.mijndomein.nl/owa/. So far so good. Maar als ik de installatie wil beginnen krijg ik de volgende foutmelding: 1 The magic_quotes_gpc PHP INI directive must be set to 'OFF' in order for OWA domstreams to operate correctly.

Ik heb dit forum bezocht en andere fora. Daar blijk ik niet de enige te zijn, en wordt als oplossing genoemd: om een php.ini en/of een .user.ini bestand aan te maken (in de public_html map) met de volgende tekst erin:

magic_quotes_gpc = Off
    magic_quotes_runtime = Off
    magic_quotes_sybase = Off

Helaas blijdt de foutmelding maar komen. Ik heb de bestanden php.ini en .user.ini nu ook in de OWA map gezet. Maar dit werkt ook niet. Wat kan ik nu nog doen? Ik word er gek van! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 15-08-2013 om 22:04

Welke php versie draai je.

de .user.ini werkt ALLEEN als je php5.4 suPHP gebruikt !!!!!!

hoe weet je dat?
    heb je in de htaccess een addhandler toegevoegd??
    zo nee, dan draai je de php 5.3 CLI (standaard) versie, en zul je die opdrachten in je .htaccess moeten plaatsen.

overigens : in PHP5.4 bestaan die magic_quotes NIET meer.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-08-2013 om 00:11

Beste Piet,

Dit kunnen wij voor je uit zetten. mail even naar support@versio.nl met je directadmin username en dit probleem. Dan zullen wij dit voor je instellen.

Vond u dit antwoord nuttig?