1. matthijsG Member

IP shared hosting in blacklist

Topic geplaatst op: 15-08-2013 om 15:17

Bij het checken van MX-records kwam ik erachter dat dit IP-adres van Versio 159.253.0.15 geblacklist wordt bij BackScatterer.org.
    Heeft Versio een beleid om hier mee om te gaan? Er worden wat suggesties gedaan ("So you should look for outgoing emails that have a NULL SENDER or POSTMASTER in MAIL FROM."). Is dat (a) wenselijk en (b) in te stellen?

2. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 17-08-2013 om 00:15

Beste Matthijs,

Ik zie dat dit IP inderdaad op 2 lijsten staat echter worden deze lijsten niet gebruikt door mail servers en moet het mailen gewoon zonder problemen lukken. Kan je het nog een keer testen of het inmiddels wel werkt?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Mark Swaanenburg Member
    Reactie geplaatst op: 18-08-2013 om 15:14

Beste Wesley,

Ik heb sterk mijn twijfels over jouw stelling dat mail servers deze lijst niet gebruiken. Vserver52 staat namelijk ook op de backscatter blacklist en ik heb wel degelijk een klant die zijn mail aan tenminste twee domeinen gebounced krijgt. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het aan die lijst ligt, maar aangezien de 19e de entry voor vserver52 verloopt zullen we snel genoeg zien of het dan opeens wel werkt.

Ik vind het trouwens ook nogal een vreemde instelling om te zeggen dat het niet zo erg is om op een blacklist te staan omdat die lijst toch niet gebruikt wordt. Ten eerste weet je helemaal niet zeker of dat het geval is. Ten tweede weet je niet wanneer iemand besluit zo'n lijst wel te gaan gebruiken. En ten derde kom je niet voor niets op zo'n lijst en zou je als professionele dienstverlener er alles aan moeten doen om er niet op te komen en anders om er zo snel mogelijk weer af te komen.

4. matthijsG Member
    Reactie geplaatst op: 18-08-2013 om 15:57

Dag Wesley,

Mail werkt voor zover ik kan zien wel, maar kwam bovenstaande ik tegen toen ik wat DNS-problemen aan het debuggen was.

Kan het niet een script zijn van een klant wat niet goed beveiligd is? BackScatterer analyseert natuurlijk wat er bij een klant binnenkomt.