1. Denny Plaggenburg Member

Site/ftp/DA onbereikbaar in buitenland

Topic geplaatst op: 08-08-2013 om 11:31

Beste,

vanuit mijn vakantieadres in Frankrijk probeer ik wat zaken aan te passen aan een van mijn sites. Sinds gisteren lukt het echter niet meer om de site te benaderen. Niet via FTP, niet via de Direct Admin en ook niet via de URL.
    De site http://www.downforeveryoneorjustme.com zegt dat hij wel gewoon bereikbaar is.

Iemand een idee? Het lijkt alsof mijn IP geblokeerd wordt?

Denny

2. ScpD-2012 Member
    Reactie geplaatst op: 13-08-2013 om 20:49

Ook ik heb dit probleem. Mijn Sites zijn vanuit verschillende landen totaal niet bereikbaar. Ook veel problemen met email die niet doorkomt vanwege blacklists. Vooralsnog geen oplossingen gevonden.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-08-2013 om 00:35

Beste, er zijn bij ons geen storingen kwa servers of netwerk toegang. Het lijkt er inderdaad op dat je IP geblokkeerd is op de server. Mail je gegevens even door naar ipblock@versio.nl dan kunnen wij dit voor je controleren.

4. Eugene Kanters Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2014 om 20:12

Bij mij precies hetzelfde.

Was dingen aan het aanpassen, en het werkte al een paar weken goed hier op Curaçao. Twee dagen geleden was ik midden in een sessie toen hij opeens de melding gaf geen contact meer met de site te kunnen maken.

Niet meer in te komen als administrator, en niet meer als klant.

Baal als een stekker, want ik moet wel gewoon door kunnen werken.

Eugène Kanters

Meubel Atelier Leeuwarden

5. evasiveNL Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2014 om 13:57

Ik hoor van één van mijn klanten dat zijn klanten in het buitenland de site nie kunnen benaderen, ik heb zelf ook een check gedaan en uiteraard is de site voor mij wel beschikbaar. Nou is het onmogelijk om alle IP's van klanten en potentiële klanten te laten whitelisten dus wat is hier aan de hand? Dit soort problemen ervaar ik alleen bij Versio helaas.

6. Steven Kroon Member
    Reactie geplaatst op: 09-08-2015 om 22:53

Voor mij is het nu al de tweede keer dat mijn direct admin de eerste dag wel werkt (frankrijk en londen) en de tweede dag kom ik er niet meer op. Ik kan zelfs mijn website niet zien.

Vanuit nederland kunnen ze wel alles zien.

Dit is erg vervelend aangezien ik graag op vakantie stukjes schrijf voor mijn blog.

Steven

7. HansN Member
    Reactie geplaatst op: 14-08-2015 om 11:44

Heb dit ook aan de hand gehad. Was opgelost door de DNS instellingen van de client aan te passen naar die van Google. (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
    Ik vermoed dat campings, hotels etc iets rommelen met de DNS tbv filtering. Daardoor kan het minder betrouwbaar gaan werken.

H.

8. Meet Member
    Reactie geplaatst op: 21-08-2015 om 11:09

Ik heb ook klanten die vanuit het buitenland problemen hebben om mijn server te bereiken.
    In ieder geval Curaçao, Indonesië, en Zweden. Via sommige isps is het wel mogelijk connectie te maken.

Het whitelisten van ip's of firewall reset via Versio is wel eens gelukt maar het heeft altijd maar tijdelijk gewerkt.
    Ik heb het opgegeven want te veel moeite; buitenlandse klanten zet ik tegenwoordig bij een concurrent.

9. Roderick Schmitz Member
    Reactie geplaatst op: 14-05-2016 om 05:16

En nog steeds is dit probleem aanwezig. Via een nieuwe verbinding een keer of twee mogelijk om de pagina te laden, daarna niet meer. Erg frustrerend want het idee van een webpagina is dat het altijd een overal te bereiken moet zijn over de hele wereld niet?

10. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-05-2016 om 09:53

@Roderick Schmitz Het IP is intussen gewhitelist voor u. Dit kwam door xmlrpc in uw CMS systeem. U kunt dit eventueel uitzetten en kijken of het nadien beter gaat.

11. Roderick Schmitz Member
    Reactie geplaatst op: 14-05-2016 om 12:24

Opgelost en zelfs extra hulp gekregen bij het uitvinden en oplossen van het probleem. super!

12. Jorian Frank Member
    Reactie geplaatst op: 14-05-2016 om 20:45

Ik heb hetzelfde probleem. Ik woon in Duitsland, en het gaat helemaal niet. Als ik mijn IP ga veranderen, dan gaat het, maar helaas niet lang. Dan werkt het weer niet.

13. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-05-2016 om 09:41

@Jorian Frank U kunt uw IP adres even opzoeken: http://watismijnip.nl/ en uw DirectAdmin username en mailen naar support@versio.nl zodat we uw IP kunnen whitelisten.

14. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-05-2016 om 21:06

Ik zal ook even laten onderzoeken hoe het kan dat IPs in het buitenland eerder geblokkeerd worden door onze firewalls. Ik kom zo snel mogelijk terug met een reactie in dit topic.

15. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 17-05-2016 om 09:54

Zojuist heb ik een aanpassing gemaakt binnen het netwerk. Zouden jullie eens controleren of je er nu wél bij komt en of je geen timeout krijgt?