1. Ramazan Tekin Member

DNS lookup Server failed

Topic geplaatst op: 07-08-2013 om 23:30

Ik probeer een domein te koppelen aan een externe host bedrijf. Hierbij heb ik dan de nameservers ingesteld(zoals ze wensen). Echter wanneer ik een dns lookup doe. Krijg ik server failed. Het gaat om ramazanrijschool.nl. Dit is de info wat ik heb ontvangen :

Domains must be registered with a valid registrar before they can be parked. In addition, they will not be functional unless they are configured to point to these DNS servers:

ns1.byet.org
    ns2.byet.org

Op het moment dat ik de DNS PTR gebruik geven ze aan dat nameserver op verkeerde server staat (axc.nl) staat. Zouden jullie me kunnen helpen hierbij

2. Ramazan Tekin Member
    Reactie geplaatst op: 07-08-2013 om 23:31

nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl om exact te zijn.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-08-2013 om 00:12

Beste Ramazan,

U heeft nog geen nameservers ingesteld voor uw domeinnaam. Login op ons klanten panel en ga naar "Uw hosting pakketten" daarna naar "overzicht" en klik op het vergrootglas achter het hosting pakket waarop u dit domein wilt laten uitkomen. Hierna kunt u op "informatie bekijken" klikken. Hier ziet u uw nameservers staan.

Om deze nameservers in te stellen op uw domeinnaam doet u het volgende: In ons klanten panel gaat u naar "Uw domeinen" daarna naar "overzicht" en klik op het vergrootglas achter het domein wat u wilt aanpassen. Klik op "nameserver / dns" en daarna op "nameserver instellen". Hier voert u de nameservers in van uw hosting pakket en u klikt op "nameservers wijzigen".

Hierna duurt het nog ongeveer 4 tot maximaal 8 uur voordat deze wijzigingen op internet bekend zijn.

Zie ook http://www.versio.nl/40-hoe_koppel_ik_een_domeinaam_aan_een_webhosting_of_reseller_hosting_account.html .

Vond u dit antwoord nuttig?