1. Kai Member

Welke template?

Topic geplaatst op: 31-07-2013 om 14:37

Beste forum gebruikers,

Ik heb zojuist een Cloudbox VPS aangeschaft en ben nu aan het zoeken naar de beste template, welke template komt het meest overeen met de settings die Versio gebruikt voor haar hosting/reseller?

Hopende op een reactie.

Groetjes Kai

2. Johannes Member
    Reactie geplaatst op: 31-07-2013 om 23:27

Volgens mij raadt de helpdesk de Centos 6.4 template aan evt. aangevuld met een Direct Admin omgeving

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tim Member
    Reactie geplaatst op: 01-08-2013 om 12:04

Volgensmij is het beste operating system dat je kan gebruiken RedHat maar voor zover ik gehoord heb is het omgaan met dit systeem nogal ingewikkeld. Naast RedHat is Cent OS een goed, stabiel systeem om een webserver op te draaien, volgensmij gebruikt versio zelf ook Cent OS op hun systemen. Ook kan je nog Ubuntu gebruiken, dit is niet het beste systeem om een webserver op te draaien, maar er is veel documentatie beschikbaar voor het gebruik van Ubuntu. Het is trouwens wel ten sterkste aan te raden een Linux systeem te gebruken.

Tim Visée

4. Kai Member
    Reactie geplaatst op: 01-08-2013 om 13:13

Bedankt voor jullie reacties.

Heb vele templates uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat de template CentOS 6.2 LAMP x86 het beste bij mij past.

Uiteraard moeten de nodige aanpassingen nog gemaakt worden, maar ben met onderstaande link heel ver gekomen;

http://www.tecmint.com/install-apache-mysql-php-on-redhat-centos-fedora/#comment-30038

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Kai

5. Matthias Member
    Reactie geplaatst op: 02-08-2013 om 21:36

Kai,

als je wil kan je ook mijn installatiescript voor CentOS 6 LAMP gebruiken (op kale CentOS). Met recentste php 5.3.

https://docs.google.com/document/d/113r34TDbZH_WrVPBfcNn0_t34Xa8qyjvJrkNMP9aMxI/edit?usp=sharing

Groeten,
    Matthias