1. Alex Kelderman Kelderman Member

Rare DNS errors

Topic geplaatst op: 16-07-2013 om 20:22

Ik heb sinds een aantal dagen het domein nu.vg. Nu is het probleem dat het domein op sommige momenten niet bereikbaar is vanaf bepaalde locaties. (ik test via www.websitetest.com). Het ene moment geeft deze website aan dat het domein vanaf alle locaties werkt, een aantal uur later geven bepaalde locaties weer een error.

Zelf kan ik het bevestigen want via mijn thuisnetwerk (kpn) is het domein gewoon altijd te vinden maar via mijn vodafone 3g verbinding is het domein op sommige moment weer niet te vinden.

Ik heb al gemaild met support, deze kwamen met intodns.com. Via deze site heb ik het zelfde probleem: op het ene moment geeft intodns aan dat er gewoon een A record voor gevonden is en een paar uur later vindt hij weer geen A record. Met support kwam ik niet verder dan dat het domein misschien geblokkeerd is ergens en ik kreeg ook niet echt het idee dat zij mij verder wilden helpen. Maar als deze geblokkeerd zou zijn is het raar dat het domein het af en toe wel doet.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad? En wat is dan de oplossing.
    Ik zag al iets over eigen nameservers maar daar heb je een reseller account voor nodig, die heb ik niet. En om nou speciaal een reseller account aan te schaffen voor een eigen nameserver...

2. Alex Kelderman Kelderman Member
    Reactie geplaatst op: 16-07-2013 om 21:56

Inmiddels vernomen van support dat ze contact opnemen met hun registrar, top. Ben benieuwd wat eruit komt. Ervaringen van mensen die een zelfde soort probleem hebben gehad zijn natuurlijk nog steeds welkom.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 16-07-2013 om 22:48

Hi Alex,

Ik ben hier inmiddels mee bezig met jou en de registar, zodra ik iets meer weet laat ik dit direct weten!

4. Aran Hartgring Member
    Reactie geplaatst op: 18-07-2013 om 17:02

Ik had iets soortgelijks, misschien heb je hier wat aan:

DNSSEC ondertekening staat nog in de zonefile bij SIDN.

Het probleem zit hem in het verhuizen van een domeinnaam naar een andere registrar, die DNSSEC niet ondersteunt (zoals Versio).

De domeinnamen die bij de ene registrar nog met DNSSEC ondertekend waren, zijn verhuisd naar een registrar die niet met DNSSEC werkt. En toen de latende registrar hier via SIDN bericht van kreeg, was de domeinnaam al uit zijn portfolio, dus DNSSEC instellingen wijzigen ging ook niet meer. Dus de ondertekening staat nog in de zonefile bij SIDN, en resolvers verwachten een correcte DNSSEC installatie.

Oplossing: Versio moet bij zijn settings in de SIDN standaard aanvinken dat ze dit key materiaal verwijderen bij alle nieuw inkomende domeinen.

Bij bestaande domeinen zal men handmatig dit key materiaal moeten verwijderen.