1. JWZ Member

SPAM - Account Geblokkeerd

Topic geplaatst op: 10-07-2013 om 11:14

Beste Versio gebruikers,

Sinds vanochtend weet ik dat er een emailadres wordt gebruikt voor SPAM. Usage van dat mailaccount is erg hoog.
    Alleen vind ik het volgende apart, het mailadres dat wordt gebruikt voor SPAM is het standaard emailadres dat je bij je account krijgt. Hoe kunnen ze die gebruiken als dit mailadres helemaal niet wordt gebruikt?

En wat kan ik doen om dit tegen te gaan?

Alvast bedankt!

2. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-07-2013 om 21:15

Beste JWZ,

Je website zal dan gehackt zijn waardoor dit komt.

U kunt inloggen op directadmin --> e-mail management --> e-mail accounts --> usage om te zien vanaf waar mail verzonden wordt. Op die manier kunt u de oorzaak vinden en eventueel oplossen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. JWZ Member
    Reactie geplaatst op: 12-07-2013 om 15:59

Beste Wesley,

Je hebt helemaal gelijk. In het thema zat een fout script. Heb het inmiddels verwijderd waardoor de SPAM ook is gestopt.

Bedankt voor je reactie!

4. Gert Craps Member
    Reactie geplaatst op: 08-11-2016 om 09:15

Beste, ik vrees dat ik hetzelfde aan de hand heb:
    "The gertclw107 account has just finished sending 1000 emails. There could be a spammer, the account could be compromised, or just sending more emails than usual.
    After some processing of the /etc/virtual/usage/gertclw107.bytes file, it was found that the highest sender was info@cleversites.eu, at 716 emails.
    Kan u me helpen hoe ik dat moet oplossen, aub? Met dank, Gert

5. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-11-2016 om 09:45

Beste Gert,

Je kunt de stappen volgen die mijn collega Wesley had gestuurd om te kijken vanaf waar het wordt verzonden.

U kunt inloggen op directadmin --> e-mail management --> e-mail accounts --> usage om te zien vanaf waar mail verzonden wordt. Op die manier kunt u de oorzaak vinden en eventueel oplossen.