1. pzcmjdkl Member

    E-mail werkt niet (icm DNS)

    Topic geplaatst op: 27-06-2013 om 20:08

    Ik heb DNS beheer in het Klantenpaneel van Versio uitstaan. Wel heb ik het DNS management in DirectAdmin geactiveerd. Ik heb de A-records voor domein.nl en www.domein.nl gewijzigd naar een ander IP.
    E-mail werkt niet (user@domein.nl). Ik kan geen mail zenden of ontvangen.

    De rest van de DNS-records zijn ongemoeid gelaten:
    A mail 159.253.0.13
    A smtp 159.253.0.13
    A pop 159.253.0.13
    MX mail 10

    Het concrete doel is het verwijzen van domein.nl en www.domein.nl naar een ander IP terwijl e-mail kan worden via webmail. Ik kan via IP/webmail natuurlijk wel bij Roundcube, maar domein.nl/webmail niet. Nu heb ik een record van webmail naar IP/webmail geprobeerd maar dat lijkt niet mogelijk.

    Kan iemand me verder helpen?

  2. Richard Arets Member
    Reactie geplaatst op: 16-01-2017 om 22:20

    Ik zit met precies hetzelfde probleem. Heeft iemand hier een oplossing voor?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-01-2017 om 23:07

    Het is lastig om voor u te kunnen zien wat er voor u aan de hand kan zijn. Er zal wellicht in de records iets niet goed staan ingesteld. Mocht u er niet uitkomen dan kunt u altijd per ticket of chat contact met ons opnemen zodat wij eens met u mee kunnen kijken op het domein waar het om gaat.

    Vond u dit antwoord nuttig?