1. Toon Verlinden Member

Problemen en oplossingen bij webverhuis

Topic geplaatst op: 25-06-2013 om 12:43

Recent wilde ik mijn website verhuizen naar versio.nl. Ik liep tegen een aantal problemen aan die volgens mij niet duidelijk stonden weergegeven in de FAQ of elders op de website. Daarom dat ik ze hier met het betere knip en plakwerk even neerpoot: de problemen en de oplossingen die de erg behulpzame helpdesk me heeft bezorgd.

Wat ik al had gedaan was alle bestanden via FTP van de oude hostingservice naar Versio overgezet en de database bij mijn oude hostingservice gedownloaded.

----
    ----

PROBLEEM: Het lukt me echter niet om de database op te laden in phpMyAdmin. Ik kreeg een foutmelding waar onder andere 'CREATE DATABASE' in stond.
    ANTWOORD: U moet in uw dump bestand boven aan de regel weghalen met CREATE DATABASE xxxx. Pas daarnaast de regel aan met USE DATABASE met de database naam zoals deze bij ons is.

PROBLEEM: na het invoegen van de databse, zie ik de website nog steed sniet vershcijnen
    ANTWOORD: U moet in de config file van uw website de database gegevens aanpassen naar die van nu.

PROBLEEM: nog steeds geen website.
    ANTWOORD: ik had de foute nameservers ingegeven. Meer over nameservers, hier: http://www.versio.nl/40-hoe_koppel_ik_een_domeinaam_aan_een_webhosting_of_reseller_hosting_account.html

----
    ----

Hopelijk helpen deze antwoorden iemand anders verder. Succes met je verhuis.

Reageer
  2. Er zijn nog geen reacties.