1. ideefix Member

DB user wil niet aktief worden

Topic geplaatst op: 25-06-2013 om 10:43

Nieuw domein, gister inhoud bij oude hoster overgezet naar Versio Wordpress account.
    Middels import database gevuld.
    Vrij snel is de site bereikbaar maar niet volledig, dat is nu een dag later om 10:00 wel goed, maar Wordpress heeft geen toegang tot de database. Configfiles zijn aangepast op nieuwe gegevens.

Logischerwijs heb ik wel toegang - immers is gister gevuld - via phpMyAdmin.
    Een extern programma zoals Adminer heeft geen toegang obv user en paswoord.

1. heb van de bestaande user het wachtwoord gewijzigd, maakt geen verschil, geen toegang
    2. nieuwe user aangemaakt met bijbehorend nieuw wachtwoord, maakt geen verschil, geen toegang.

Voor mij nieuw, is dat de database server een ander ip nummer heeft dan die waar mijn account op staat. Is de kreet "localhost" dan nog wel te gebruiken?

Kortom wie kan licht brengen in deze vreemde situatie, want voorlopig staat de site al ruim een dag buiten werking en daar wordt een mens niet rustig van.

2. ideefix Member
    Reactie geplaatst op: 25-06-2013 om 12:06

En inderdaad, mede nav een mail van Chris is de hierboven vermelde veronderstelling dat localhost niet meer werkt , de juiste. Moet het ip nummer zijn .

de site werkt nu.
    Alleen blijkt, dat de import van de sql file resultaat in paginahoud gemaximeerd tot 2892 karakters ( wyiwyg dus zonder html tekens ).
    Iemand daar een idee over ???

Vond u dit antwoord nuttig?

3. ideefix Member
    Reactie geplaatst op: 25-06-2013 om 12:27

Aanvullend : in html view blijkt dat er 3160 karakters zijn geïmporteerd van een totaal van 5569 !, staat in de sql wel voor 100%

Vond u dit antwoord nuttig?