1. Yezsnl Member

TIP: Joomla! en PHP5.4.16

Topic geplaatst op: 21-06-2013 om 11:19

Veel mensen ondervinden klachten op hun Joomla! website of webshop na de PHP upgrade die is uitgevoerd door Versio. Ik heb hier een sluitende oplossing (na een hoop geprobeer) die het opgelost heeft.

Allereerst (Joomla! 2.5.x):
    Vooralsnog zal deze oplossing in 99% van de gevallen werken, al is het niet zoals het hoort: Voeg de Addhandler toe aan je .htaccess bestand volgens deze richtlijnen: http://www.versio.nl/51-hoe_kan_ik_php_53_aanzetten.html (LET OP DE ENTERS!)

Je website zal nu standaard een hoop fouten aangeven. Allemaal 'strict-errors'

Ga nu naar je backend van je Joomla installatie en doe het volgende:

1) Onder 'Algemene Instellingen' > Tab 'Server' > Zet 'Foutrapportage' op 'Geen'.
    2) Onder Tab 'Systeem' > Zet 'Cache' op 'UIT - Cachen uitgeschakeld'
    (GZIP compressie kan aan blijven!)

Heb je dan nog strict errors krijgt van bepaalde extensies, doe je het volgende:
    1) Ga naar de voorkant van de website, en bekijk de strict standards error. Het path naar het PHP script dat de error geeft staat er bij. Onthoud het, en navigeer er via je FTP of Notepad++ FTP naartoe, en open het script in je editor.
    2) Voeg toe (tussen de php tags uiteraard) >
    ini_set('display_errors', '0'); #laat geen errors meer zien
    error_reporting(E_ALL | E_STRICT); #maar slaat ze wel op in een log
    3)Pak altijd de bovenste error, want die lost vaak een hoop errors die eronder staan vanzelf op.

2. wihm Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2013 om 14:40

Daarna kun je gerust de Cache weer aanzetten. Voor sites die nauwelijks veranderen kun je ook de Systeem Cache aanzetten. (Extensies -> Pluginbeheer). Dat geeft een enorme performanceboost!

Vond u dit antwoord nuttig?

3. wihm Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2013 om 16:28

Aanvulling: voordat je in scripts gaat zitten vrotten om foutmeldingen te onderdrukken, kijk eerst eens of er geen nieuwere versie van de extensie beschikbaar is.

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 23-06-2013 om 22:18

Niet in scripts gaan frotten

probeer volgende eens :

joomla maakt als het goed is gebruik van de php5.4 suPHP/CGI

maak een .user.ini bestand (let op punten) in de public_html en zet volgende daar eens in :

display_startup_errors = 0
    display_errors = 0
    html_errors = 0
    docref_root = 0
    docref_ext = 0

5. Leonie Kramer Member
    Reactie geplaatst op: 24-06-2013 om 07:15

Dank je wel, voor je bericht, foutrapportage op "geen" was afdoende voor mijn site :-)

6. Jurian Janssen Member
    Reactie geplaatst op: 22-02-2014 om 20:51

zeromechanic U bent een held! Mijn website werkt weer!