1. Hugo Member

Inzicht in geblokkeerde ip adressen

Topic geplaatst op: 18-06-2013 om 09:47

Ik reis dagelijks tussen Arnhem en Utrecht met de trein. Om een of andere reden worden de ip-adressen die de treinen gebruiken geblokkeerd door Versio. Hierdoor kan ik niet in de trein mijn website bewerken, iets wat ik toch graag doe terwijl ik niets te doen heb in de trein. Ik ben bekend met de mogelijkheid om deze ip adressen te laten deblokkeren, maar ik zit niet lang genoeg in de trein om dit met Versio te bespreken en te testen of het opheffen van de blokkade daadwerkelijk werkt.

Nu snap ik dat Versio zijn redenen heeft om deze ip-adressen te blokkeren maar, waarom kan ik zelf niet op een of andere manier bepalen welke ip adressen geblokkeerd worden? Of kan Versio anders inzicht geven in de ip-adressen die geblokkeerd worden. Ik kan mij voorstellen dat er andere klanten zijn die een website hebben ondergebracht bij Versio en die vanuit de trein willen werken.

Ik hoop dat men hier iets mee kan.

2. Geurt Jan Member
    Reactie geplaatst op: 17-09-2015 om 16:21

Mee eens, wij hebben ook heel vaak geblokkeerde IP adressen, plotseling.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jordi Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2015 om 02:16

Waarom thuis niet een vpn draaien en via die naar versio? stuk veiliger als de open wifi in de trein

4. Koen Member
    Reactie geplaatst op: 16-12-2016 om 07:32

Ik ben op reis in india en Nepal. Ook de ip adressen van waaruit ik werk worden vaak geblokkeerd door versio. Op mijn vraag deblokkeren ze die adressen wel vlotjes. Maar omdat de uren hier hard verschillen, zijn de helpdeskmedewerkers vaak nog niet wakker. Omdat de internetverbindingen hier vaak niet goed zijn en de elektriciteit hier vaak uitgeschakeld wordt op de helpdeskuren van versio kan het soms erg lang duren om de blog bij te werken. Ook voor mij zou een andere oplossing dus zeer welkom zijn.

5. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-12-2016 om 11:19

Daar is zo geen oplossing voor vanuit onze kant. Een optie is om een VPN dienst te gebruiken waarmee u dan kunt switchen tussen verschillende IP`s of een vast IP kunt krijgen welke wij kunnen whitelisten.