1. SMillerDev Member

Wordpress, 5.3 en Upload size

Topic geplaatst op: 12-06-2013 om 13:55

Ik heb een Starter basic pakket waar ik een kleine wordpress website op heb staan waar ik foto's wil gaan uploaden. Maar daarvoor heb ik wel php 5.3 CGI nodig (anders kan WordPress niet uploaden).

Dit heb ik hiermee aangezet:
    https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52

En op deze manier heb ik de upload size proberen te verhogen:
    https://drupal.org/node/97193

Echter als ik 5.3 aanzet werkt de grotere upload size niet, en als ik de grotere upload size aanzet werkt de upload van wordpress niet meer.

De enige andere oplossing zou zijn om /wp-content/upload 777 te geven als rechten. Maar hier ben ik niet zo heel erg fan van.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

2. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-06-2013 om 01:39

De rechten van de mappen met php 5.3 in de public_html op 755 te staan, en alle bestanden op 644. LET OP dit geld ook op alle onderliggende mappen in de public_html.

Op de uploads mappen moet dit inderdaad op 777 dit kan zonder problemen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Albertjan Van Ittersum Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2013 om 08:55

Hallo,

Het beste kan je nu in 5.4 GCI werken. De link in je post over die filematch regels moet je in .htaccess plaatsen.
    Let wel op dat zoals het in die post staat het niet werkt. Die file match regels staan boven en onder de regel met Addhandler... etc. Dus na elke > een enter geven.

Als dit in je .htaccess staat, werkt je site daarna in 5.4 gci en heb je geen rechtenproblemen meer. Wel kan je php problemen krijgen zoals ik had met mijn joomla sites.

check ook even forum post joomla problemen na php update. Onderaan staan 2 simpele oplossingen die werken in joomla. Wordpress heeft deze mogelijkheden dacht ik ook dus dan kan je dat ook gebruiken.

suc6

4. SMillerDev Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2013 om 14:02

Ik ben vanwegen de algehele toegang wat huiverig om mijn uploads 777 te geven. Maar de rest staat wel goed.

Albertjan, Ik heb nu wel PHP 5.4 aan staan. Maar dan kan ik dus maar 8mb uploaden. En ik wil graag wel grotere foto's ook kunnen uploaden.

5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2013 om 21:06

Maak in de public_html een bestand : .user.ini
    LET op de punten !!!

zet in dat bestand :
    upload_max_filesize = 20M
    post_max_size = 20M

de htacesse met de php addhenadler moet OOK in de public HTML

Alle bestanden terug op 644 en mappen op 755
    alle php_value en php_flag uit je ht access verwijderen en ent equivalent voor de php.ini (ff google) in de .user.ini zetten

6. SMillerDev Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2013 om 22:41

Heel erg bedankt zeromechanic, dit was de oplossing :D