1. chatuliem Member

Ubuntu

Topic geplaatst op: 30-05-2013 om 11:25

Ik heb een cloudbox, waar twee servers op draaien. Als OS heb ik op beide Ubuntu 12.04. Op beide servers heb ik VirGoedenavondtualmin/Webmin. Op beide servers heb ik een web site gemaakt: www.elisaweb.nl en www.elisaweb.eu. Ik heb .nl eerst gemaakt op de en server daarna heb ik alle bestanden gekopieerd via Filezilla SSH. De database heb ik geëxporteerd en daarna geïmporteerd. dus het .eu domein heeft precies dezelfde inhoud als het .nl domein. Met als enige verschil dat ze niet op dezelfde server staan.

Nu heb ik het volgende probleem. De .eu site laat geen captcha zien. De .nl site wel. Ik heb het idee dat het aan de instellingen ligt van de servers.
    Aanvullende info. Op beide servers gebruik ik Joomla en voor de formulieren chronoforms. Alles is precies hetzelfde, en toch lukt het op de ene server wel om captcha te laten zien en op de andere niet. Kunnen jullie mij helpen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt.

2. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 31-05-2013 om 00:08

Beste,

Controleer de firewall eens, kan zijn dat je iets blokkeert van google.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. NightQuest Member
    Reactie geplaatst op: 05-06-2013 om 20:24

Gebruik je reCAPTCHA of niet? reCAPTCHA keys zijn gebonden aan een domein, wat de oorzaak kan zijn.

Anders kan je best controleren of GDLibrary geïnstalleerd is, dat wordt door de meeste CAPTCHA libraries aangesproken.
    Normaal zou je met sudo apt-get install php5-gd dit kunnen installeren.

4. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 09-06-2013 om 23:16

Beste,

Bedankt voor de info. In Virtualmin heb ik de servers naast elkaar bekeken. En met name de php5-gd. En het klopte precies. Op de ene server was hij niet geïnstalleerd. Na de installatie werkt captcha nu op beide servers

5. NightQuest Member
    Reactie geplaatst op: 17-06-2013 om 19:26

Blij om het voor je opgelost te hebben! :)