1. OpticO Member

Backup

Topic geplaatst op: 21-05-2013 om 10:16

Hallo,

Ik heb sinds kort een VPS/Cloudbox en ben nog niet bekend met alles vandaar dit bericht. Ik heb via DirectAdmin aangegeven dat deze elke dag automatisch via DA cron een backup moet maken naar de standaard plek die aangegeven wordt in DA. Ik weet alleen die plek niet meer een aangezien mijn DA niet goed werkt kan ik niet zien/achterhalen welke dat is.

Maar mijn HDD ruimte raakt nu vol en ik wil via SSH de backups verwijderen die ik niet meer nodig heb om weer ruimte te maken. Maar hoe kan ik nu viaSSH de plek bereiken waar de backups staan en hoe kan ik middels SSH de backups verwijderen die ik niet meer nodig heb?

Hoop dat iemand snel kan helpen want ik ben al aan het eind van mijn 80% ruimte. Dus het schiet op.

Bedankt alvast!!!

2. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-05-2013 om 01:08

Beste,

Als u weet waar deze staan kunt u daar naar toe navigeren middels het cd commando.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. OpticO Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2013 om 16:02

En dan? Dan doe ik dus cd en dan de plek waar die staat (wat ik helaas niet meer weet), en hoe krijg ik dan de update's te zien, maar ook: Hoe verwijder ik dan mijn oude backups? Welke commando's heb ik allemaal precies nodig?

Thnx

4. OpticO Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2013 om 19:38

En wat is de standaard plaats waar DA deze backups plaatst? Ik heb deze niet aangepast dus weet iemand wat de standaard instelling is?

5. NightQuest Member
    Reactie geplaatst op: 05-06-2013 om 20:32

De backuplocatie staat normaal vermeld in je backupcron in DA.

Ik dacht dat hij de oude backups zelf overschrijft, maar als dit niet het geval is kan je met een eenvoudige rm de betreffende backups verwijderen.