1. Jordi Huntjens Member

Website hulp

Topic geplaatst op: 23-12-2011 om 15:30

Ik heb een vraagje misschien een dom vraagje, maar als ik ben geholpen kan ik verder. Ik heb een domein naam gekocht + hosting, nu heb ik die al aan elkaar gekoppeld, maar als ik mijn domein naam in toets is de website nog niet online. Nu vraag ik me af hoe ik mijn website kan aanpassen enzo. Alvast bedankt

Vriendelijke groeten Jordi

2. Mark De Jager Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 19:11

Handig als je je link even vermeld, kan het niet via het IP van de website?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 23:12

Heb je zowel het domein toegevoegd in DirectAdmin via "domain setup" als de nameservers goed ingestel in je Versio klantenpanel? Je dient in je Versio klantenpanel bij "uw domeinnamen" --> "overzicht" --> klikken op vergrootglas achter het gewenste domein --> "Nameservers/DNS" --> "Nameservers instellen". Daar geef je de nameservers in die vermeld stonden in het mailtje dat je hebt gekregen toen je het hostingpakket aankocht. Het kan 24 uur duren voor je website bereikbaar wordt.

Je kan ook al in DirectAdmin inloggen via http://IP-server:2222 of in je FTP programma het ip adres vermelden als host ipv het domein en uploaden.

4. Jordi Huntjens Member
    Reactie geplaatst op: 26-12-2011 om 10:04

Dat heb ik allemaal gedaan maar HOE kan ik mijn website aanpassen dingen erop zetten en alles. HOE doe ik dat ?

5. Michael Wijnands Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2011 om 11:25

Je kunt met een FTP programma alles naar je site verplaatsen. Ik heb bijvoorbeeld FileZilla ( gratis ).

Host: jedomein.nl
    Gebruikersnaam: je directadmin gebruikersnaam.
    Wachtwoord: je directadmin wachtwoord.
    Poort: Kun je leeg laten.

6. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 29-12-2011 om 16:20

Beste Jordi,

Ik ga er vanuit dat je en in de afgelope week al bent achtergekomen.

Als je HTML hebt, dan kun je de site klaar zetten, evenals een kant en klaar CMS dan je offline hebt voorbereid.

Gebruik je bijvoorbeeld Installatron, dan is dit helaas niet mogelijk. Je kan niet op je site, en dus ook niet in het admin gedeelte van je site.

Dat is een van de weinige nadelen van verhuizen :).

7. Jordi Huntjens Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2012 om 11:21

Ik heb filezilla gedownload. En heb dat allemaal ingevuld wat u zei, maar ik vind het nog een beetje moeilijk hoe krijg ik nu tekst enzo op mijn site ?

8. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2012 om 13:09

Beste Jordi,

He maak je de site? Met HTML code, of met een programma zoals bijvoorbeeld Frontpage?

Als je een CMS, zoals bijvoorbeeld Joomla, Wordpress of Drupal gebruikt, dan is het lastig om het aan de praat te krijgen, zeker als je de website verhuist van een andere host.

Dan kun je het beste installatron gebruiken.

Je logt op de volgende manier in op je ftp:

Hostnaam: ftp..
    Username: @.
    Wachtwoord:
    Poort: 21

Je upload alles in de map Public_HTML

Succes, en stuur ff een link zodat ik kan zien of het iss gelukt :)

Wouter