1. Ronster Member

Nieuwe installatie werkt niet!

Topic geplaatst op: 22-12-2011 om 19:54

Hi,

Ik wil dus Debian 6.0 32bit op mijn VPS installeren, echter zegt het control panel dat dit ook gelukt is er staat keurig Debian 6.0 32bit. Wanneer ik inlog via putty staat er oa. x86_64. als ik vervolgens DirectAdmin wil installeren klaagt ie ook dat het een 64bit OS is en de installatie sterft na verloop van tijd.

wie o wie heeft een oplossing.. ik ben er wel een beetje klaar mee..

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 00:33

Probeer eerst 64 bit Debian te installeren, werkt dat wel?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tom Denkers Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 00:34

Uw VPS staat op een node welke voorzien is van een 64 bit OS. U kunt hierdoor geen 32 bit draaien, echter is dit geen nadeel. Een 64 bit OS werkt sneller doordat het 'slimmer' omgaat met de resources die u gekocht heeft. U zult hier dus alleen maar profijt van hebben met uw VPS.

4. Ronster Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 08:38

Hi Tom,

I'm i bit confused. ik kreeg namelijk gister de volgende mail van support@versio.nl (ik heb namelijk de DA licentie aan laten passen zodat ik DA op debian kan installeren): "U kunt op uw VPS enkel Debian 32bit draaien, de OS van de DA license staat nu op Debian 6 32 bit."

Kan dit nu dan wel naar 64 bit aangepast worden?

5. Ronster Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 09:24

Krijg nu overigens bij de installatie de volgende fout. 32bit aanpassen naar 64bit in de license file is dus de oplossing voor mij probleem.

./install.sh: line 225: ./directadmin: cannot execute binary file
    ./install.sh: line 228: ./directadmin: cannot execute binary file
    it will mean that the OS version set in your license file does not match the OS you're using. To get the correct binaries, you'll need to email us your license ID number and the OS version that you are using (including correct number of "bits", 32 or 64) so we can set the license for you. Then you can install again.

6. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 09:57

Hij staat nu op 64-bit, kun je het nog eens proberen?

7. Ronster Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 10:32

Ik ga het proberen

8. Ronster Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 11:25

De installatie is gelukt echter kan is DA niet bereiken via IP:2222

9. Ronster Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 11:45

In de log van directadmin kom ik volgende tegen: "Unable to read the license file"

10. Ronster Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 11:49

Kunnen jullie kijken welk IP in de license staat? de .8 of .40?

thnx

11. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 12:22

Vreemd, normaal kan je gewoon wisselen van 64 naar 32 en andersom ook. Kon op mijn vps bij versio wel. Maar debian heb ik niet gedaan. Beste word toch aangeraden voor centos. Daar bouwd directadmin nammelijk op.

12. Ronster Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2011 om 13:55

Mbt centos hoor ik wel vaker, ik wil echter een APE-Server(comet server) draaien. uit ervaring weet ik dat dat beter draait op debian! (heb ik nu namelijk op een andere VPS bij een andere hoster ook draaien in combi met directadmin en memcache.

13. Ronster Member
    Reactie geplaatst op: 31-12-2011 om 10:26

Hallo,

Ik heb helaas nog steeds problemen met mijn VPS. ik heb de licentie terug laten zetten op CentOS echter werkt dit alleen maar op een 32 bit installatie terwijl hierboven door Tom word gezegd dat ik een 64 bit OS zou moeten kunnen installeren.

Ook krijg ik tijdens de installatie van DA op 32bit CentOS de melding dat het IP niet klopt. ik krijg dan een ip te zien dat start met 95 of 96 uit mijn hoofd. Ook na de installatie zijn de DNS records niet op het juiste IP gezet en krijg ik nameservers als ns1.vpstemplate.com en ns2.vpstemplate.com

Ik heb echt het vermoeden dat de licentie van DA niet juist is. en als ik 64 bit kan draaien dan wil ik hiervan ook gebruik maken.

Wie o wie van versio kan het nu voor me oplossen. ik heb de VPS nu al geruime tijd en kan er nog steeds geen gebruik van maken

14. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-12-2011 om 12:29

@Ronster op 31-12-2011 om 10:26

Je had het ook gewoon ons kunnen laten installeren, dan was het wat makkelijker geweest.

Success: Licence has been set to ES 5.0 64.

15. Ronster Member
    Reactie geplaatst op: 31-12-2011 om 19:10

Daar ben ik het niet helemaal mee eens want dan moet je ook geen mogelijkheid bieden om verschillende os'en te kunnen installeren in 32of 64 bit Als je toch alleen maar uit 1 kan kiezen.

Maar goed, ik hoop dat t nu werkt!

Goeie jaarwisseling