1. cliclac1951 Member

Hyperlinks werken niet

Topic geplaatst op: 26-04-2013 om 14:44

Hallo iedereen,
    Ik heb onlangs een website met verschillende bladzijden en hyperlinks gemaakt met microsoft publisher (http://www.studiodelichtpakker.be/index.html). Ik heb die offline getest tot hij prima werkte op mijn eigen pc en dan via filezilla gehost bij versio.
    Alles leek goed te werken, op mijn eigen pc althans want op iPad of op een Mac kwam alleen de indexpagina erdoor en werkten de hyperlinks naar de andere pagina's niet. Nu krijg ik meldingen dat dit ook zo is op pc met windows. Het werkt blijkbaar alleen op mijn eigen pc omdat de bronbestanden daarop staan.
    Oorspronkelijk had ik alleen het bestand index.html en de map index_bestanden gehost. Intussen heb ik die mappen (via filezilla) weer gewist en terug opgeladen samen met de mappen van alle bijhorende bestanden in de hoop dat dit het probleem zou oplossen maar dat doet het dus niet.
    Kan iemand mij verder helpen? Dank bij voorbaat.

2. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2013 om 18:07

Probeer dit eens bij de link wie we zijn.
    Daarvoor moet je code induiken. Waarschijnlijk gebruik je dreamweaver of iets om de pagina te maken. maar dat geef een hoop "rotzooi" in je code.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2013 om 18:10

[code]

4. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2013 om 18:11

Jammer, versio forum ondersteund geen code in te voegen #fail.
    Kortom, vergeet de vraag. want zo kunnen we je nauwlijks helpen. Sorry.

5. glompie Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2013 om 02:45

Hier is niks van te maken.
    Als je MsoNormal in de code tegenkomt kun je het beste de hele site opnieuw maken maar dan in iets wat niet van Microsoft is.

6. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2013 om 21:48

Het eerste wat je moet doen is, dat je een programma gaat gebruiken voor webdesign. Publisher kan het wel, maar dat is veel meer gericht op DTP dan op webdesign. Een html pagina bouwen is heel wat anders dan een pagina van een boek opbouwen. Als je een liefhebber bent van Microsoft, kun je ervoor kiezen om Frontpage te gebruiken. Verder wil ik je wijzen op de volgende site: www.invender.nl (nee,sponsoren me niet.) ze Daar zijn goede programmeerprogramma's te koop voor een zeer betaalbare prijs.
    Zelf gebruik ik Joomla, in het verleden heb ik veel gewerkt met Dreamweaver. Voor het maken van webpagina's gebruik ik Artisteer, die maakt opmaak die zo te gebruiken is op Joomla.
    Wat betreft het probleem met je links, zou het kunnen zijn, dat je daar op je pc een verwijzing hebt naar je mappen? Op internet zouden ze moeten verwijzen naar de plaats waar de bestanden op de server staan.

7. cliclac1951 Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2013 om 09:37

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik dacht dat html-bestanden hetzelfde waren, om het even door welke software ze werden gegenereerd en aangezien ik vertrouwd ben met publisher heb ik dat dan maar gebruikt.
    En uiteraard heb ik in de links verwezen naar de plaats waar de bestanden op mijn schijf staan, in de veronderstelling dat filezilla dit aanpast tijdens het uploaden. Ik zou niet weten hoe ik dat zelf moet wijzigen.
    In ieder geval ben ik een stuk vooruit met jullie info, ik maak de website opnieuw met een van de opgesomde paketten maar die zal ik eerst moeten leren gebruiken. Bedankt.