1. Ton Huijbers Member

Meertalige website, wie kan het maken ?

Topic geplaatst op: 10-04-2013 om 10:57

Na een aantal vergeefse pogingen om mijn website meertalig te maken, ga ik hier eens een lijntje uitgooien.

Wie kan me helpen om mijn website aan te passen. Nu heb ik een .com domein met een Engelstalige website, maar ik zou graag een welkomspagina hebben waar de bezoeker een taal kan kiezen door op een vlag te klikken. Achter die vlag staat overal dezelfde website, maar in een andere taal.
    De vertaling doe ik zelf.

Het enige wat nodig lijkt, zijn een 4/tal subdomeinen die gevuld worden. Elk moet afzonderlijk te beheren zijn (vanwege de vertaling).

Wie kan me helpen ?

2. Peter Korthout Member
    Reactie geplaatst op: 12-04-2013 om 20:32

Om hierop antwoord te geven zijn wat meer gegevens nodig zoals b.v.:

- Welke programmeertaal wordt er gebruikt voor de website? (alleen HTML, of HTML en PHP bijv.)
    - Wordt de website dynamisch of statisch?

Zoals ik het nu begrijp is het idee om gewoon 4 losse website's te hebben en 1 pagina die linked naar al deze websites?

Groeten,
    Peter

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Stefan Hibels Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2013 om 02:26

Denk ook dat het migreren van de huidige website naar een subdomein en een pagina maken met de taalkeuze in uw hoofddomein de beste oplossing zal zijn. Als je met een cms werkt zorg dan wel voor elk sub-domein een aparte database hebt. De pre-fix methode is zeker niet aan te raden

groet,

stefan

4. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2013 om 09:08

Hallo Peter en Stefan.
    De website is gemaakt met Wordpress, thema Voyage. Zie www.ilsognotricolore.com

Ik heb subdomeinen aangemaakt en daarin een kopie van de website geupload, maar kan deze verder niet aanpassen. Ik zoek dus iemand die me een duwtje kan geven. Eeventueel tegen een kleine vergoeding.

Ik heb wel wat plugins gevonden die het voor me zouden kunnen oplossen, maar deze kosten zo'n 90 euro en doen dan ook de vertaling. De vertaling wil ik zelf doen omdat ik geen vertrouwen heb in online vertalers.

5. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 13-04-2013 om 20:17

Beste Ton huijbers, ik had het al eerder gelezen. Maar er was iemand die zijn diensten aanbood om je website in 3 talen te verdelen.
    Voor wat extra kosten. Blijkbaar is dit spontaan verwijderd door versio. (waarom?!)

Even hier wat tips : 1 website, in 3 talen.

Of :
    typ je in adres balk .nl > nederlandse versie.
    typ je in adres balk .com > engelse versie.
    typ je in adres balk .de > duitse versie

of: ALtijd op engels pagina komen en je kan kiezen met welke taal je wilt lezen.

En de vlaggetjes laten staan bovenin menu balk.
    Niet moeilijk doen met subdomain namen.
    Geen vooraf keuze (oooow das zo irritant : Enter the website)
    Bah!

En daar is vast wel een wordpress plugin voor te vinden.(gratis)

Helpt dit ?

6. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2013 om 08:40

Beste Meeuw, dank voor je berichtje maar om eerlijk te zijn, hielp het me niet.

7. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2013 om 10:06

Hoe kunnen we je verder op weg helpen ?

8. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2013 om 13:14

@Ton: Meeuw geeft je anders wel de voorzet die je nodig hebt om je website meertalig te maken op een andere meer gangbare manier. (Dan doel ik vooral op: '1 website, in 3 talen.')

De route die je zelf hebt gekozen, is niet alleen niet gangbaar, maar ook nogeens heel erg bewerkelijk om bij te houden.
    De keuze is dus voor jouw, of je blijft op de huidige route, en daar ga je de rest van je "leven" last van krijgen, of je kiest een nieuwe, andere, betere route.
    Hoe je die dan precies technisch gezien uit moet voeren, zal dan nog moeten worden uitgewerkt. Maar ik zou je willen adviseren om er toch nog eens goed over na te denken.

Automatisch laten vertalen is overigens niet ter sprake, dat werkt inderdaad waardeloos. Je moet naar de situatie toe, dat als je een nieuwe pagina aanmaakt, dat je die gewoon in 3 talen in moet voeren, op dezelfde plek.

9. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2013 om 14:41

Misschien dat ik het dan niet goed heb begrepen, maar wat ik lees is: maak 3 websites op 3 domeinen in 3 talen.

Dat geeft dus evenveel werk als 3 subdomeinen omdat je 3x zal moeten bewerken bij wijzigingen, net als bij de subdomeinen. Maar vooral zal je 3x zoveel kosten hebben bij de provider.

10. Charles Daniels Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2013 om 17:33

Kun je een linkje van je website posten zoals die nu uitziet? En ben je bekend met CMS systemen zoals Joomla of Wordpress?

Als je het heel simpel wilt houden (zonder kennis), kun je het beste voor subdomeinen gaan zoals Stefan al noemde. Met een beetje kennis (en vallen en opstaan) kun je ook gebruik maken van een CMS met een multi-language plugin. Ik heb zelf goede ervaringen met Wordpress hierbij. Ideetje?

11. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2013 om 20:21

Www.ilsognotricolore.com

12. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 21:14

Beste Tom,

Ik zou persoonlijk WPML ( http://wpml.org/ )gebruiken! Echt een enorm fantastisch systeem!

Dit is enorm vriendelijk. De aangegeven tips om op 3 domeinen te hosten is leuk, maar dan kan je gelijk 3 wordpress websites bijhouden, 3x foto's uploaden etc etc.

Met WPML heb je dan 1 site, 1 domein, en 1x updaten. Alleen je artikelen zal je apart moeten schrijven maar dat is vrij logisch ;)

13. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 21:23

Even voor de duidelijkheid. Ik bedoelde 1 website en een plugin van wordpress of joomla om meerdere talen te ondersteunen.
    De domeinnaam is alleen als extra optie. Die kan je bv door verwijzen naar de website Www.ilsognotricolore.nl?engels
    zodat je 1 website hebt, maar gelijk kan door verwijzen naar engelse versie ect.
    Dat was alleen optie. Wordpress wou vast wel een plugin hebben om meerdere talen te ondersteunen.
    Maar een welkoms pagina met kiezen taal is ala 1990 ;).

b.v. www.

14. Irma Heisterkamp Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 22:22

Beste Ton,

Het meest eenvoudige is de plugin Qtranslate. Tenminste als je Wordpress gebruikt.
    Je hebt geen subdomein nodig en mbv vlaggetjes kan men kiezen welke taal men wenst te lezen.

Groet,
    Irma