1. Rick Van Eck Member

Rechten probleem in Wordpress

Topic geplaatst op: 09-04-2013 om 14:59

Beste Forum bezoekers,

Sinds dat ik verhuist ben van mijn vorige host (ook een direct admin omgeving), zit ik met een aantal rechten problemen.

Zo vraag wordpress steeds om mijn FTP gegevens als ik bijvoorbeeld een foto wil uploaden.
    Als ik mijn foto dan heb geupload, krijg ik de volgende error: Het geüploade bestand kan niet verplaatst worden naar /home/kerk/domains/hervormdwijkbijduurstede.nl/public_html/wp-content/uploads/2013/04.

Ook kan ik mijn plugins niet bijwerken..

Error: Warning: touch() [function.touch]: Unable to create file /home/kerk/domains/hervormdwijkbijduurstede.nl/public_html/wp-content/uploads/contact-form-7.tmp because Permission denied in /home/kerk/domains/hervormdwijkbijduurstede.nl/public_html/wp-admin/includes/file.php on line 179

Warning: unlink(/home/kerk/domains/hervormdwijkbijduurstede.nl/public_html/wp-content/uploads/contact-form-7.tmp) [function.unlink]: No such file or directory in /home/kerk/domains/hervormdwijkbijduurstede.nl/public_html/wp-admin/includes/file.php on line 493
    Download mislukt. Destination directory for file streaming does not exist or is not writable.

Ik heb de rechten voor mappen ingesteld op 755 en voor bestanden op 644 (ook geprobeerd op 666, maar had dezelfde problemen)

Ook werkt de facebook plugin niet meer...

Verder is de website wel te bereiken..

Ik hoop een duidelijk beeld van de situatie gegeven te hebben en ben benieuwd naar de oplossing.

Met vriendelijke groet,

Rick

2. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-04-2013 om 17:45

Beste Rick,

Probeer uw website eens in php-5.3 modus draaien. Op deze manier krijgt u geen problemen met rechten. Voeg het volgende toe aan uw .htaccess file:

AddHandler x-httpd-php53 .php

Als u nu een error krijgt dan kunt u deze error opzoeken via directadmin onder "Statistics and logs". Hier kunt u de apache errors inzien. Als het een rechten probleem is kunt u deze rechten resetten via de filemanager van directadmin. Is de error u niet bekend dan kunt u deze naar ons doorsturen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Rick Van Eck Member
    Reactie geplaatst op: 09-04-2013 om 23:01

Bedankt voor de reactie.
    Ik heb AddHandler x-httpd-php53 .php toegevoegd aan mijn .htaccess

Helaas heeft dit niet tot een oplossing geleid.
    Nu wil ik mijn error logs bekijken, maar deze wordt niet getoond als ik naar http://hervormdwijkbijduurstede.nl:2222/CMD_SHOW_LOG?domain=hervormdwijkbijduurstede.nl&type=error ga.

Waar kan dat aan liggen?

4. Rick Van Eck Member
    Reactie geplaatst op: 11-04-2013 om 09:23

Inmiddels zijn al mijn rechte default, maar het probleem bestaat nogsteeds.

Hij zou het naar mijn weten moeten doen... Tenzij het path niet klopt wat Wordpress aanmaakt: /home/kerk/domains/hervormdwijkbijduurstede.nl/public_html/wp-content/uploads/contact-form-7.tmp

De rechten staan namelijk goed, maar het bestand kan hij niet schrijven (of vinden denk ik).

5. Rick Van Eck Member
    Reactie geplaatst op: 11-04-2013 om 09:30

Ps.

Wat ik ook niet begrijp is dat Wordpress niet automatisch een WP-Config file kan aanmaken. Bij mijn andere hosting gaat dat zonder problemen. Ook heeft Wordpress geen permissie om de htacces bestand aan te passen. (dit moet ik ook handmatig doen)

Mijn rechten op de mappen zijn 755 en de bestanden 644.

6. Koos Looijesteijn Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2013 om 07:02

Ik heb hetzelfde probleem, met een WP site waar ik ongeveer een week nog gewoon afbeeldingen kon uploaden. Altijd is het gezeur met de rechten van de mappen, gebeurt behoorlijk vaak bij mij. Bij mij helpt de regel aan de .htaccess toevoegen ook niet.

7. Koos Looijesteijn Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2013 om 07:22

Dit zou een oplossing kunnen (moeten?) zijn: https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52

Maar ik krijg een server error 500 als ik de regels aan m'n .htaccess toevoeg helaas.

8. Koos Looijesteijn Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2013 om 16:46

Van alles geprobeerd, maar het enige dat werkte is tijdelijk de rechten voor de desbetreffende map op 777 zetten om WP bestanden te laten oploaden.

9. Youri Reinink Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2013 om 16:25

Je kan toch gewoon voor de kleine periode waarin je de foto's moet uploaden de rechten naar 777 zetten en wanneer je de foto's hebt geupload weer terug zetten naar 755 (of wat je ook maar hebt)