1. Ton Huijbers Member

WP vraagjes.

Topic geplaatst op: 27-03-2013 om 15:13

Ik heb een aantal thema's van WP geinstalleerd om eens te proberen welke me goed bevielen, maar het lijkt erop dat ik het niet begrijp.

Zo probeer ik de menubalk aan te passen door extra pagina's toe te voegen. Nu lukt het me prima om pagina's aan te maken, maar ze verschijnen niet in de menubalk. Wat doe ik niet goed ?

Ook wil ik niet dat mijn website eruit ziet as een blog, maar als een website (header met foto, menubalk en wat tekst.....simpel dus), maar ik kan geen thema vinden die zoiets aanbiedt. Bestaan die niet en moet ik het zelf op smaak maken ?

Alvast bedankt.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-03-2013 om 17:28

Welk thema gebruik je nu exact? Je kan een verzameling vinden op deze link: http://wordpress.org/extend/themes/ Indien de gewenste er niet tussen staat zal je deze zelf even moeten aanpassen aan je wensen of eentje laten ontwikkelen op maat van je website.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 30-03-2013 om 13:40

Ik gebruik Voyage.

Inmiddels zijn de pagina's als menu verschenen, widgets.

Tot nu toe moet ik zeggen dat het gebruik van Wordpress en een thema me erg tegenvalt. Eenvoudige aanpassingen gaan al snel terug naar style.css en daar wordt toch echt wat basiskennis voor vereist.

Zo wilik mijn website gaan bouwen in tenminste 3 talen, maar ik heb werkelijk geen idee hoe dat te gaan doen. Zo'n thema voorziet daar niet echt in. En een handleiding o.i.d. heb ik nog nergens kunnen vinden.

Dat is trouwens iets waar Versio in tekort schiet. Mensen wordt heel veel aangeboden en dat is natuurlijk prachtig. Maar behalve het enorme aanbod houdt het op, of het moet zijn dat ik het niet heb gevonden. Maar dan zou daar ook een beter overzicht van mogen komen.

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-03-2013 om 20:43

Hallo, over het uitbouwen van thema's of plugins hebben we geen info, dat kan je eventueel even navragen via de website van Wordpress of meteen aan de maker van het thema. We bieden helaas geen ondersteuning hierop. Er bestaan plugins om uw Wordpress website in meerdere talen te bouwen zoals WPML.

5. Joke De Vries Member
    Reactie geplaatst op: 12-04-2013 om 13:56

Hallo ik gebruik de laatste tijd het thema suffusion deze vind ik makkelijk aan te passen in het beheer je kan je eigen kopfoto achtergrond enz erin zetten ...

6. Joke De Vries Member
    Reactie geplaatst op: 12-04-2013 om 13:59

Wat betreft. Je website in verschillende talen daar kun je een wordpress plug-in voor gebruiken. Hier kan je er meer over lezen http://vanderwijk.nl/wordpress/meertalige-website-wordpress/

7. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2013 om 08:45

Hallo Joke,
    Dank je wel. Helaas hebben ze het daar zo druk dat er niet wordt gereageerd op telefoon en op email pas na 2 weken. En dan nog om te zeggen dat ze me niet kunnen helpen ivm drukte. Helaas.

8. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 21:12

Voor meertalig zou ik met Wordpress zeker voor WPML gaan, dit gebruiken wij zelf voor enorm veel sites die wij ontwerpen voor klanten.

Let wel, als je het via de 'makkelijke' manier wilt doen kan ik zeker een template aanraden die werkt met WPML. Op http://themeforest.net/ kan je daar eenvoudig op zoeken en scheelt enorm veel werk!

9. Irma Heisterkamp Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 22:33

Gezien de datum van je post, heb je je oplossing misschien inmiddels al binnen. Zo niet, dan raad ik aan om eens te kijken naar de plugin Qtranslate. Deze is gratis en je kan je Wordpress website snel en eenvoudig meertalig maken.
    De menubalk heb je opgelost? Meestal is het het handigst om via Weergave -> Menu's een menu aan te maken en deze via Weergave -> Widgets te activeren in de zijbalk.

Door een statische pagina te kiezen via Instellingen, is je voorpagina geen blog meer. Je kan een andere pagina (nieuws bijvoorbeeld) aanwijzen als blogpagina.
    Dit werkt bij alle thema's zo.

Succes!