1. Gyan Member

Versio Help!! Website uit de lucht

Topic geplaatst op: 25-03-2013 om 14:41

Beste mensen,
    Email ontvangen van Versio dat mijn website uit de lucht is. melding: Wij hebben geconstateerd dat uw webhosting pakket een overload veroorzaakt op de server. Hierdoor hebben wij uw pakket met gebruikersnaam: xxxxx moeten blokkeren.
    Via chatsessie advies gekregen om een email te sturen naar ipblock@versio nl, wacht nu maar af op reactie. Ik kan de website niet via admin. systeem of via DirectAdmin benaderen, waarschijnlijk is mijn IP-adres geblokkeerd door Versio.
    Op de website nagekeken: http://www.downforeveryoneorjustme.com/
    It's just you. website is up.
    ik heb vanmorgen alleen een linkpagina aangemaakt op de homepage, daar kan het toch niet aan liggen?
    Wat moet en kan ik ondertussen doen? iemand suggesties waar het aan kan liggen?
    Dank u.

2. TazyNL Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2013 om 14:48

Je kan niks anders doen dan afachten. En het klopt dat je niet kan inloggen. Je hele pakket is geblokt.

Dus wacht maar af op antwoord van versio. Meer kun je niet

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Gyan Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2013 om 18:43

Thanks TazyNL, stelt mij niet gerust, het is de onmacht die je van binnen vreet dat de boel zo traag wordt opgepakt, heb al 3x een email gestuurd sinds 13.00u vanmiddag, geen respons, vraag me af of alle webhosters zo traag zijn of dat het aan Versio ligt.

4. GertS Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2013 om 18:48

Radha, ik ben het helemaal met je eens. De onmacht en het gevoel dat Versio je in de steek laat, is absoluut niet fijn. Ook mijn site is geblokt en ook ik wacht al urenlang op antwoord van Versio. Ik was altijd tevreden klant, maar nu ik hun support echt nodig heb -en dringend nodig- weet je maar pas wat je er (niet) aan hebt.

5. Gyan Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2013 om 19:22

Probleem door Wesley opgelost, blijf zeuren via de chat, dan doen ze misschien nog iets voor je, websites waren door een andere medewerker (zal maar geen naam noemen) uitgezet omdat er een update aan de gang was, 3x een email gestuurd naar support@versio.nl en ipblock@versio.nl en wordt doodleuk gezegd dat mijn email nooit is ontvangen door Versio. ik heb mezelf wel in de cc gezet naar een ander emailadres en email wel ontvangen. ik overweeg nu om naar een andere webhoster te gaan, want ze kunnen mij geen verklaring geven.

6. TazyNL Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2013 om 20:20

@Radha: Ik ben eigenlijk wel mee eens over support van Versio. Toen mijn website geblokt was kreeg ik te horen dat er een script op stond die mails verstuurde. En ik werd gevraagd om dit op te lossen, zonder mij toegang te geven tot mijn account.

Toen ik pas verder op in ging om gedeblokkeerd te worden kon ik mijn probleem oplossen.

Maar hoop voor je dat je site nu wel goed online blijft :) en dat je Versio nog een kans geeft. Dat heb ik ook gedaan maar zien wanneer die kans word verspeeld.

7. GertS Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2013 om 20:32

Tazy, bedankt voor je reacties! Ik ben vrijwel zeker dat het bij mij ook een dergelijk probleem is. Alleen weet ik niet precies hoe ik het aanpak om zo'n script te vinden. (Heb een Joomlasite.) Ik hoop nog steeds dat Versio me een handje op weg helpt. Heb net een chatgesprek met Wesley gevoerd en hij zou me verdere instructies sturen per mail. Hopen maar...

8. TazyNL Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2013 om 22:51

Ik heb zelf gebruik gemaakt van PHP-Fusion, maak al sinds 2005 gebruik van en ken bijna hele systeem. Dus voor mij was het niet moeilijk om te kijken of er ongewenste scripts tussen stonden. Maar met Joomla ben ik niet bekend. Het is ook niet echt mijn ding eigenlijk.

Maar je kan beste alle basis dingen van CMS bekijken en dan verder met zelf toegevoegde scripts. Dat is eigenlijk hoe ik het heb gedaan.

Succes ermee hoop dat je het kunt oplossen.

9. GertS Member
    Reactie geplaatst op: 26-03-2013 om 03:36

Bedankt Tazy, ik denk dat het me gelukt is. Ik heb een oude backup geïnstalleerd en de bestanden met mekaar vergeleken. Zo kwam ik op drie php-bestanden uit die er niet horen te staan. Ik heb deze verwijderd, een nieuw paswoord geïnstalleerd en de toevloed aan uitgaande spams is meteen gestopt! Nu resten enkel nog enkele spammails die weerkeren als "retry" (ik bedoel in directadmin --> e-mail management --> e-mail accounts --> usage) en die ik nergens kan verwijderen. Daarvoor heb ik Versio dan maar een (hopelijk laatste) mailtje gestuurd.