1. Ton Huijbers Member

Wat veel bomen !

Topic geplaatst op: 22-03-2013 om 09:11

Goedemorgen,
    Sinds gisteren heb ik een tweetal domeinnamen hier geregistreerd en wilde vol goede moed aan de slag om een eenvoudige maar mooie website te knutselen.
    Mij was verteld dat met 1 muisklik een eenvoudige editor kon installeren.

Nou dat is zeker waar, maar ik kan niet kiezen. Joomla, Magento, Drupal etc etc.

Kan iemand me vertellen welke het meest gebruikersvriendelijk en compleet is ? Bij sommige kan je pas stappen zetten als je een flinke cursus volgt. Dat is leuk, maar ik heb er helaas geen tijd voor.

Alvast bedankt.
    Ton

2. TazyNL Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2013 om 09:54

Als je met FTP kunt werken en MySQL database weet aan te maken adviseer ik je PHP-Fusion. Erg makkelijk en veel voor te vinden.

Succes

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2013 om 13:31

Dank je wel, maar die staat er bij bij niet eens tussen.

Ik heb geen database nodig zelfs in mijn website.

4. TazyNL Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2013 om 16:31

Nee PHP-Fusion staat er niet tussen. Daarom zei ik ook als je met FTP kunt werken om die te uploaden naar je hosting.

En database ben je nodig voor alle CMS die je zelf noemt in je startpost.

En omdat jij graag iets wilt wat simpel en makkelijk werkt adviseer ik je PHP-Fusion. Die moet je downloaden van PHP-Fusion site en uploaden naar je host. En dan installeren.

5. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2013 om 17:44

Dat had ik niet goed begrepen.

Dank je wel, ik ga het een kans geven.

6. PHPBunny Member
    Reactie geplaatst op: 22-03-2013 om 19:18

WordPress werkt erg fijn voor zowel beginners als gevorderden. Je kunt het zelf aanpassen naar je eigen smaak. Over het algemeen word WordPress gebruikt voor blogs, maar het is ook prima te gebruiken voor gewone websites. Het biedt erg veel mogelijkheden en functies, een cursus is hiervoor niet nodig (denk ik).

7. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 24-03-2013 om 11:10

Ik heb uiteindelijk toch voor Wordpress gekozen. Daar had ik eerder al eens mee gewerkt en dat beviel prima.

Maar....de frustratie begint toch aardig op te lopen bij me. Na 2 dagen zoeken en proberen is nog niets online.

Ik heb Filezilla geinstalleerd en daarmee WP geupload naar mijn public/html map.
    Dit lijkt allemaal goed te zijn gegaan, maar mijn url geeft nu zelfs niet meer de standaard melding van index.html

Kan ik ergens een stappenplan vinden hier waar ik aan de hand geleid word. Het kan toch niet zo zijn dat het zo complex is ?

8. newkick Member
    Reactie geplaatst op: 24-03-2013 om 11:42

Je kunt WP beter installeren vanuit de DirectAdmin. Een paar klikken en alles staat gereed.
    Daarna kun je eventueel andere thema's selecteren, iets wat al dicht in de buurt komt van de layout die je zoekt.

9. Ton Huijbers Member
    Reactie geplaatst op: 24-03-2013 om 11:54

Ach, inderdaad....dank je wel.

*gaat met frisse moed aan de slag*