1. OpticO Member

WHMCS Api

Topic geplaatst op: 14-03-2013 om 10:15

Ik heb problemen met de WHMCS Api van Versio. De problemen zijn:

1) Als er een domeinnaam besteld wordt en geregistreerd moet worden krijg ik steeds de error: ER IS EEN FOUT OPGETREDEN
    Versio: Kon geen houder aanmaken via de API. Controleer uw gegevens.

2) Na 15x een domeinnaam opgevraagd te hebben wordt mijn IP geblocked bij de SIDN. Het is dan niet meer mogelikj om te zien of een domeinnaam vrij is voor registratie. Er wordt niet via de Api van Versio de domein check gedaan waardoor ik vaker een domeinnaam kan opvragen.

Ik gebruik WHMCS 5.1.3 en de laatste versiw van Versio.

Is er iemand die mij kan helpen met deze problemen want ik wordt er helemaal gek van!!!

BVD!

2. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2013 om 13:26

Idem hier... (weer) het heeft even 2 dagen weer gewerkt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2013 om 13:27

Voor wat betreft je 2e punt kan je het e.e.a. wijzigen, je kan het verzoek voor de check via de API kunnen laten lopen, er staan online wat kant-en-klare oplossingen.

4. OpticO Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2013 om 20:22

Ja hier wordt ik er gek van. Krijg steeds maar errors. En op hulp van Versio hoef je ook niet op te rekenen. Krijg dit simpele antwoord:

Wij leveren helaas geen support op deze scripts. Deze zijn nog in beta en alle vragen en problemen hierover kunt u melden op ons forum op www.versio.nl

Ook wel lekker handig! Ze maken wat maar als het niet werkt dan zijn ze niet thuis! Erg klantonvriendelijk vindt ik dit! Zou bijna een reden zijn om over te stappen van registar! Dit kan ik toch niet verklaren naar mijn klanten toe!!!!

Kan je mij een beetje op weg helpen voor de API check? Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen dan? Wat heb jij gedaan ervoor?

Thnx!

5. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2013 om 20:37

Voor de problemen met de Api is nu een ander topic, ik zou die even actief volgen. Het lijkt mij handig als je daar ook het issue gaat melden dan is er een goed overzicht.

Voor wat betreft het 2e punt kan je naar deze link kijken... je moet dan wel ff een account aanmaken bij Transip om de check via de API daar te doen.

http://www.webmastertalk.nl/web-programming-en-applicatie-development/171842-tutorial-whmcs-whois-limiet-omzeilen.html#axzz2NXod11yV

Als tijdelijke workaround kan je natuurlijk je klanten gewoon laten registreren en dan zelf handmatig registreren bij Versio.

Samen met je WHMCS api maak je (neem ik aan) gebruik van de versio_sync via een cronjob, die trekt dan b.v. de nameservers gelijk enz.

Het is niet handig ;) maar een goede workaround.

6. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2013 om 20:38

Kleine aanvulling, je kan natuurlijk ook de api van Versio gebruiken voor je whois check, er zit een berekening achter het aantal verzoeken die je kan doen, ik dacht aantal domeinnamen x8 + 250 = x requests per dag.

Ik weet de berekening niet 100% zeker, maar het komt aardig in de buurt.