1. RobertvanHall Member

Problemen na VPS verhuizing

Topic geplaatst op: 21-12-2011 om 07:15

Hoi,

Vannacht is het ip van mijn vps veranderd.
    Gevolg: sinds 1 uur vannacht zijn al mijn websites onbereikbaar.

Ik ben zelf maar begonnen met het aanpassen van alle ip nummers in het klantenpaneel.
    Eigenlijk vind ik het al vreemd dat ik dat zelf moet doen, maar goed...

Intussen heb ik een aantal sites omgezet naar het nieuwe ip nummer maar de websites zijn nog steeds onbereikbaar.

Ik krijg alleen de melding te zien dat Apache normaal functioneert.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat kan ik doen om mijn sites bereikbaar te krijgen?

Alvast bedankt,
    Robert

2. Riczun Member
    Reactie geplaatst op: 21-12-2011 om 11:22

Mijn VPS heeft ook nieuwe ipadres gerkregen, maar deze werkt nog goed op het oude adres, dus websites zijn (nog) niet onbereikbaar.

Waar heb je je ipadressen precies veranderd? Met alleen wijzigen van ipadres van je domeinnaam kom je er niet.

Je moet volgens mij (als je DirectAdmin heb) bij DNS Administration ook de ipaddressn aanpassen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RdV Member
    Reactie geplaatst op: 21-12-2011 om 11:26

Bij mij is het IP niet verandert. Ik zou het ook raar vinden, zonder vooraankondiging, om even een IP adres te wijzigen. Heb je al een ticket gelogd?

4. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-12-2011 om 11:29

@RdV is niet zonder aankondiging hoor, al was de aankondiging niet ruim van te voren.

@Robert Kun je een domeinnaam opnoemen die niet werkt zodat we het kunnen onderzoeken?

5. Riczun Member
    Reactie geplaatst op: 21-12-2011 om 11:37

Ik heb wel een aankondiging gehad, dus was op de hoogte van de wijziging.

Wat ik overigens wel vreemd vind is dat ik niet op het nieuwe ip naar poort 2222 kan voor DirectAdmin, dat zou zonder enige wijziging natuurlijk wel moeten doen?

6. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-12-2011 om 13:31

@Riczun op 21-12-2011 om 11:37

Try again, het zou nu goed moeten werken.

7. kukle Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2012 om 15:05

Ik heb ook het probleem van Riczun. Heb dit al eens gemeld, maar door reis/ziekte heb ik niet verder kunnen reageren. Kan er hulp komen via helpdesk aub? voorbeeldomein is kukle.be