1. Allart Strijker Member

Mails komen niet aan, versturen ook niet

Topic geplaatst op: 12-03-2013 om 15:26

Ik heb al een paar keer met de helpdesk contact gehad, echter zonder succes... Dus wellicht dat jullie mij hier kunnen helpen.

Ik heb een resellerpakket, echter klagen mijn klanten over het niet kunnen binnenhalen van emails en het verzenden hiervan. Tevens kan ik niet altijd inloggen op mijn Roundcube.

Ik zit op server:
    Server: 031

Misschien een idee om over te stappen naar een andere server? Zo ja, welke doet het wel?

Hopelijk dat iemand mij kan helpen.

Groet,
    Laurens

2. Bogaard Member
    Reactie geplaatst op: 19-03-2013 om 15:01

Ik heb al weken hetzelfde probleem op dezelfde server. Regelmatig contact gehad met de helpdesk, maar helaas nog geen oplossing. Versio: Los dit snel op aub, voordat we alles moeten verhuizen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bogaard Member
    Reactie geplaatst op: 19-03-2013 om 15:04

Bij mij gaat het trouwens om server 30... Blijkbaar doet zich dit probleem op meerdere servers voor.

4. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 20-03-2013 om 00:16

Beste,

Kunnen jullie eventueel eens kijken naar deze handleiding http://www.versio.nl/31-wat_zijn_de_pop_imap_gegevens_van_mijn_email_account.html ? Lost dit het probleem op voor jullie?

5. Klaas Van Der Knaap Member
    Reactie geplaatst op: 21-03-2013 om 23:37

Heb ook dit probleem.
    Binnenkomend mailtje dinsdag rond 12.00 uur verstuurd, komt donderdag rond 20.00 uur aan.
    Andere aan mij doorgezonden mailtjes komen terug omdat mijn inbox vol zou zitten, terwijl ik nog 3/4 leeg ben.
    Schijnen dus geen incidenten te zijn.

6. newkick Member
    Reactie geplaatst op: 24-03-2013 om 11:52

Hier dezelfde klacht gisteren van een klant gehad, zit op server 009. Lastige is dat het soms wel goed gaat soms niet. Betekent dat de instellingen dus wel goed zijn maar het probleem dus waarschijnlijk aan de serverkant zit.

7. Dennis Van Aken Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 08:48

Heb ook dit probleem op server 50.

8. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 16:59

Ik heb vooral problemen op server 23 als ik nieuwsbrieven verstuur en hotmail ontvangt geen nieuwsbrief.
    Ook het doorsturen van mail duur 2 dagen eer dat aan komt bij hotmail.

9. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 17-04-2013 om 01:14

Mensen die nog met dit probleem zitten mail dit svp door naar support@versio.nl Stuur ook eventuele foutmeldingen mee zodat we het e.e.a kunnen controleren.

10. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 17-04-2013 om 11:53

Beste wesley,

je leest de eerste post. "contact gehad met helpdesk"
    "tevens kan ik niet altijd inloggen op mijn Roundcube"

En dan kom je met een standard oplossing als kijk even op de faq http://www.versio.nl/31-wat_zijn_de_pop_imap_gegevens_van_mijn_email_account.html

Neem je ons dan wel serieus ?

Nu moet ik zeggen dat de omschrijving van meerdere mensen niet volledig is. Maar waarschijnlijk hebben ze al contact gehad met helpdesk.

Daarom mijn advies is aan iedereen : Noteer eens goed wanneer het wel en niet goed gaat. Welke situatie het is en wat de foutmeldingen zijn.
    het mail adres, en het mail adres van de ontvanger. Het is even vervelend, maar dan krijg je wel inzicht in het probleem.

11. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2013 om 02:05

Beste Meeuw,

Uiteraard nemen wij onze klanten serieus. Via het forum is het nog al lastig om dit soort dingen in een overzicht te houden, zelf monitoren wij ook 24/7 onze IP adressen en servers op dit soort problemen. Het is ook zeer vervelend dat dit gebeurt alleen is dit een nadeel van shared hosting.

Voor de mensen die dit probleem hebben vragen wij om een volledige mail die terug komt door te sturen naar ons met daar in vanaf waar het verzonden wordt en waar naar toe. Wij kunnen dan het e.e.a controleren en eventueel aanpassen zodat het weer werkt.

Het probleem is namelijk lang niet op elke server of domein. Het kan ook zijn dat de servers aan de ontvangende kant een oude spamlijst gebruiken waar de servers volgens die lijst nog op staat terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet zo is.

Dus bij deze nogmaals de vraag om het e.e.a door te mailen zoals aangegeven in mijn bericht.

12. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2013 om 12:28

De blacklist val te testen:
    http://mxtoolbox.com/

Vul uw domeinnaam in. En ask dan voor de blacklist.