1. Rob De Ruig Member

Joomla 2.5 mail

Topic geplaatst op: 26-02-2013 om 11:09

Voor een Joomla 2.5 site wil ik een contact formulier opzetten die de gegevens emailed. Ik krijg echter de mail functie van joomla niet aan de praat.

PHP mailer: geeft aan dat de email verzonden is maar dat is niet zo.

SMTP met Gmail: voor andere sites gebruik ik deze optie. De mail wordt afgehandeld via Google dus ik laat de site verbinding maken met smtp.gmail.com (met juiste inlogcodes en SSL aan). Helaas werkt dit niet, krijg de error Het volgende afzenderadres is mislukt: (en dan mijn email adres)

SMTP met AXC: dacht dat wellicht de SMTP porten geblocked zijn, dus geprobeerd om mail via mail.axc.nl (met mijn inlogcodes en SSL) maar ook dat werkt niet. Zelfde error als bij SMTP via Google.

Vooral erg raar dat SMTP niet werkt, dit is de standaard die ik normaal gebruik want dan kun je simpel in verzonden items beetje bijhouden wat er verstuurd is via de site. SMTP mail is verder onafhankelijk van andere settings in Joomla, zolang je maar de inlog gegevens goed invult werkt het bij mij meestal direct.

Iemand enig idee wat er mis is?

2. Peter Lieberwirth Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2013 om 14:58

Hallo Rob,

Ik denk dat je geen gebriuk maakt van Chronoforms want in dat geval zou je dit probleem vogens mij niet hebben: http://www.chronoengine.com/downloads/9-chronoforms.html

succes, Peter

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Rob De Ruig Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2013 om 09:05

Hoi Peter, dank voor je reactie. Ook ChronoForms gebruikt volgens mij de Joomla! email settings, lijkt me dat die ook niet werkt.

Voor de zekerheid even geprobeerd maar helaas, werkt niet. Het is een core-joomla setting. Ik vermoed dat er door Versio porten geblocked worden. Ik wacht nog even af op een reactie hier anders zal ik eens contact opnemen met de helpdesk.

4. Rob De Ruig Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2013 om 09:54

Heb nu wat testen gedaan, de joomla site geeft aan "failed to connect to SMTP server" Lijkt me dat de porten geblocked zijn.

Heb ook een wordpress site draaien, en daar dezelfde testen meegedaan. Ook die werkt niet.

5. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2013 om 00:22

Beste Rob,

Zie ook deze handleiding http://www.versio.nl/31-wat_zijn_de_pop_imap_gegevens_van_mijn_email_account.html Je kan deze instellingen eens proberen.

6. Rob De Ruig Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2013 om 10:24

Hallo Wesley,

Ik had al eerder mail.axc.nl geprobeerd maar dat werkt ook niet. Onderaan de uitleg staat echter dat de server waarop de site gehost is ook een smtp server heeft. Die geprobeerd en dat werkt wel! Eindelijk is dit opgelost, al is het niet de beste oplossing. Bedankt voor deze tip. Al hoop ik nog wel dat de poort blokkade wordt opgeheven en ik gewoon Google SMTP kan gebruiken.

Overigens is de pop en imap fucntie van mail.axc.nl van buitenaf niet bereikbaar. Ik kan nu alleen bij de mail via webmail, en dan alleen via DirectAdmin. Roundcube werkt niet. Is dat een ander probleem?

7. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2013 om 23:39

Beste Rob,

Je kan anders even naar support@versio.nl mailen met je directadmin username + poorten die eventueel geblokkeerd zouden zijn? Dan zullen wij de firewall even controleren. Geef ook even aan wat je precies wil doen en waar je de fouten op krijgt.