1. Bartjeeh Member

ImageMagick installeren.

Topic geplaatst op: 24-02-2013 om 14:44

Ik heb een starter NL webhosting pakket met daarop uiteraard directadmin, tot nog toe is alles wat ik installeren wou feilloos verlopen. Nu wil ik eens een kijkje nemen naar Koken, helaas krijg ik de volgende foutmelding.

In order to use ImageMagick, Koken requires either the 'imagick' PECL extension or the 'exec' function to be enabled in PHP. Ask your host to enable one of those options before continuing installation.

En ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen? Ik kan wel vinden hoe het theoretisch geinstaleerd zou moeten worden. Helaas kan ik nergens iets met een cmdline doen voor zover ik weet. Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast Bedankt

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-02-2013 om 19:48

Hallo, imagick extension en exec function zijn niet actief op shared hosting pakketten. Op een Cloudbox of Dedicated server kan je dit wel naar wens configureren.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bartjeeh Member
    Reactie geplaatst op: 24-02-2013 om 21:08

Dus het is blijkend uit je antwoord dus niet mogelijk tenzij ik een dedicated server of cloudbox neem? Beiden minimaal 10 euro in de maand.

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-02-2013 om 16:01

@Bartjeeh Dat klopt, hiervoor moet je even kijken richting Cloudbox of Dedicated server.