1. Peter Vandendriesscche Member

Hoe nameservers instellen?

Topic geplaatst op: 21-02-2013 om 14:28

Ik probeer mijn hoofddomein in te stellen, maar het Versio klantenpaneel weigert de nameservers die ik ingeef en het is mij niet duidelijk waarom.

Als ik "ns1.mijndomein.eu" of "ns1.mijndomein.eu" meegeef (en idem ns2.), dan krijg ik "Fout: Stuur een IP adres mee voor NS2." en idem voor NS1.

Als ik het IP adres van mijn cloudbox ingeef op beide, dan krijg ik "Fout: Nameserver 1 is ongeldig."

Wat moet ik dan wel ingeven daar, welke syntax moeten die nameservers hebben? Of moet ik eerst nog iets speciaals in DirectAdmin instellen voor ik die nameservers kan gebruiken?

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-02-2013 om 17:37

Hallo, eigen nameservers zijn pas mogelijk wanneer je 2 ip adressen hebt. Een extra ip adres verkrijg je bij upgrade met een extra Cloudbox.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Peter Vandendriesscche Member
    Reactie geplaatst op: 22-02-2013 om 00:35

Ok, en welke nameservers moet ik dan ingeven als ik maar 1 cloudbox heb? Het moeten niet per se eigen nameservers zijn, maar wat ik ook probeer ik krijg mijn domein niet werkend.

4. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 22-02-2013 om 00:54

Beste Peter,

Als je maar 1 cloudbox hebt dan heb je geen nameservers. Dit is pas mogelijk met 2 IP adressen dus 2 cloudboxen.

5. Peter Vandendriesscche Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2013 om 00:14

Dus met 1 cloudbox kan ik niet eens een eenvoudige website hosten? Waarom verkopen jullie die dingen dan per 1? Overal waar ik op internet zoek, zie ik dat het "aangeraden" is twee verschillende IP-adressen te nemen, maar ik zie geen enkele technische reden waarom dat "nodig" zou zijn.

6. Peter Vandendriesscche Member
    Reactie geplaatst op: 12-03-2013 om 16:36

Goed, ik heb ondertussen een tweede cloudbox en dus een tweede IP genomen. De foutmelding blijft echter. Als ik mijn twee IPs ingeef als nameserver, dan komt er:

Fout: Nameserver 1 is ongeldig.

7. Peter Vandendriesscche Member
    Reactie geplaatst op: 12-03-2013 om 16:43

Ah, blijkbaar heeft DirectAdmin de IPverandering niet overleefd. Ogenblikje, ik probeer eerst even met alles te herinstalleren.

8. Obeja Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2013 om 17:29

Je hebt helemaal geen twee cloudboxen nodig. Je moet gewoon de nameservers gebruiken van VERSIO en dan in je controle paneel klikken op DNS beheer en dan alle IP-nrs die je daar ziet vervangen door je IP van je Server. Of als je domein ergens anders is geregistreerd, dan doe je het zelfde. Niet moeilijk doen met eigen nameservers, als je pas begint met een vps..kan altijd later nog..