1. corpa Member

Interne mail afzetten

Topic geplaatst op: 16-02-2013 om 11:58

Ik heb een website en domeinnaam bij versio staan.
    Alle email wordt via een MX record naar een andere server gestuurd.
    Enkel de interne mail blijft hangen. De mail die via het contactformulier van de site verstuurd wordt blijft intern hangen.
    Ik ben via google te weten gekomen dat je voor dat probleem de interne mail moet afzetten via DirectAdmin.
    Ik heb dit echter nergens gevonden.
    Hoe kan ik dit doen?

Mvg, Pascal

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-02-2013 om 04:54

Dit kan je doen bij MX records in DirectAdmin, onderaan het vakje uitvinken.

Indien DNS management nog niet aanstaat: http://www.versio.nl/9-hoe_zet_ik_dns_management_in_directadmin_aan.html

Vond u dit antwoord nuttig?

3. corpa Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2013 om 22:50

Bedankt, is gelukt

4. Utiliteitsbouw Dispuut Member
    Reactie geplaatst op: 05-03-2013 om 22:29

Ik wil ook graag mijn local mail server uitzetten, maar ik wil niet overgaan op DNS management. Ik gebruik mijn site namelijk in combinatie met CloudFlare, waardoor ik mijn nameservers naar die van hen moet zetten om dit te laten werken.. Iemand een workaround? Ik ontvang nu geen mails van de contactformulieren op mijn website.

5. Utiliteitsbouw Dispuut Member
    Reactie geplaatst op: 05-03-2013 om 23:25

Ik heb zelf een workaround bedacht: ik heb de SMTP server van mijn Wordpress configuratie veranderd, zodat de mails niet meer van intern komen. Dit kan eenvoudig met de volgende plugin: "Configure SMTP".

Mocht er nog een manier zijn om de local mail server toch nog uit te zetten zonder DNS management te gebruiken, dan hoor ik het graag!

6. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-03-2013 om 17:53

@Utiliteitsbouw Dispuut Je kan de nameservers ingeven in het klanten paneel voor je domein en nadien verderwerken in het DNS gedeelte van DirectAdmin, in dit geval bij MX records om enkel de mail afhandeling te wijzigen. Dit zal niets wijzigen aan de ingestelde nameservers in het Versio klanten paneel.