1. Abraham Johannes Lorist Member

Wordpress plugin installeren lukt niet

Topic geplaatst op: 10-02-2013 om 14:07

Hallo,

Ik probeer een plugin te installeren op een nieuwe wordpress installatie.
    De standaard ftp-gegevens werkten niet (verwijzen naar een verkeerde map), waarna ik een nieuwe ftp-account heb gemaakt in DirectAdmin.
    Sowieso worden er geen ftp gegevens onthouden (erg irritant, maar dit valt toe te voegen aan de wp-config.php).

Als ik vervolgens de ftp gegevens invoer krijg ik de volgende melding: Unable to locate WordPress Content directory (wp-content).

Ik heb al wat dingen geprobeerd met de .htaccess bestanden (zodra ik hem bijvoorbeeld op php5.3 laat draaien werkt helemaal niets meer)

Ook de volgende tip uit een ander topic hier zorgt er voor dat wordpress niet meer werkt, toevoegen aan wp-config:

if(is_admin()) {
    add_filter('filesystem_method', create_function('$a', 'return "direct";' ));
    define( 'FS_CHMOD_DIR', 0751 );
    }

Heeft er nog iemand andere ideeen?

2. Abraham Johannes Lorist Member
    Reactie geplaatst op: 10-02-2013 om 14:15

Na nog wat gevogel is het gelukt: het moet niet wp-config zijn. Als je hem in je functions.php van je theme hangt, werkt het wel.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Joke De Vries Member
    Reactie geplaatst op: 10-02-2013 om 17:31

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem maar krijg het niet voor elkaar..

4. Lex Kwee Member
    Reactie geplaatst op: 14-02-2013 om 17:16

Ik heb hetzelfde probleem en geen van de oplossingen van het Wordpress.org forum werkt (die oplossingen waren uit de tijd van WP 2.9).
    Het probleem trad niet op toen ik (bij Versio) nog 1 WP website onderhield, maar kwam pas nadat er een tweede domein bij kwam.
    Het gebeurt niet alleen bij onderhoud of installeren van plugins maar ook bij thema´s.
    ftp accounts naar de verschillende directories (domeinnaam.nl, wp-content, plugins etc) geven allemaal dezelfde foutmelding (Kan de WordPress contentmap (wp-content) niet lokaliseren.).
    Alleen FTP naar /home/account/domains/domeinnaam.nl/public_html/
    geeft een andere foutmelding: Kan de WordPress pluginmap niet lokaliseren.
    In onderhoudsmode kan WP (geinstalleerd via Installatron) kennelijk niet de juiste directories vinden, ook niet als de ftp start op de juiste plek (domeinnaam.nl/public_html/).
    Ik ga nu proberen de if(is_admin()) { ... in de functions.php te plaatsen.

5. Lex Kwee Member
    Reactie geplaatst op: 14-02-2013 om 17:34

Met de wijziging in functions.php komt de plugin update 1 stap verder.
    Maar dan volgt deze foutmelding:
    Map kan niet aangemaakt worden. /home/account/domains/domeinnaam.nl/public_html/wp-content/upgrade/pluginname.tmp
    Dat is een bekende van het Wordpress forum.
    Maar los van de oplosbaarheid daarvan is dit geen handige oplossing. Want het thema wordt ook om de zoveel tijd geupdate. En moet daar dan elke keer met de hand in functions.php if(is_admin()) { etc worden toegevoegd? Dat is geen structurele oplossing.

6. Jeroen De Boer Member
    Reactie geplaatst op: 16-02-2013 om 11:26

Ik had dit probleem ook, maar het lukte niet een oplossing te vinden, ook niet na uitvoerig contact met de helpdesk. Ik heb tenslotte Wordpress maar opnieuw geïnstalleerd (het betrof gelukkig een nieuw domein, nog zonder content) en toen werkte alles uitstekend.

7. Rick Van Eck Member
    Reactie geplaatst op: 11-04-2013 om 12:39

Inmiddels gelukt een oplossing te vinden? Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb.