1. DennisArts Member

    Email op Iphone wel ontvangen, niet verz

    Topic geplaatst op: 08-02-2013 om 21:54

    Hallo allemaal,

    Sinds kort overgestapt naar Iphone 5. Nu kan ik wel email ontvangen, maar niet verzenden, terwijl dit met dezelfde instellingen wel prima ging op de Lumia. Ik krijg steeds de error: Er is een kopie in uitgaan geplaats. De server accepteerd de ontvanger mail@versiomail.nl niet. Hoe los ik dit op?

  2. Paul Derks Member
    Reactie geplaatst op: 09-02-2013 om 00:32

    In plaats van poort 25 poort 587 proberen? Veel providers blokkeren port 25

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Benny Haemelinck Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2013 om 06:19

    Ik heb hetzelfde probleem :( heeft iemand er nog last van? Of een oplossing?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2013 om 18:23

    Ik heb ook vele problemen met iphone instellen. Heb 5 iphones, Allemaal anders geconfigureerd om het maar werkend te krijgen.
    Zelfs op 1 iphone 2 verschillende smtp geconfiugeerd.

    En vooral met het vezenden ervan.
    mail.domeinnaam.nl
    user name
    password
    ssl on
    authentication : password
    serverport 587

    of
    smtp.domeinname.nl
    username
    password
    ssl on
    autauthentication : password
    serverport 465

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Thomas Thai Member
    Reactie geplaatst op: 28-07-2014 om 16:30

    Ik heb net hetzelfde probleem gehad.

    Ik heb de settings nogmaals nagekeken en blijkbaar stond username en passwoord gewoon leeg (maar het systeem meld dit niet). Nadat ik het heb ingevuld met poort 587 werkt het weer prima op de iphone 4s.

    misschien kan dit andere mensen helpen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Pieter Welters Member
    Reactie geplaatst op: 19-08-2014 om 14:42

    Bij mij werkt de verzending evenmin, dezelfde foutmelding. Zowel op de IPad als op Windows live mail. Alle serverpoorten geprobeerd: 25 (standaard), 465 (door Versio zelf opgegeven) of het hier genoemde 587. Poort 587 geldt overigens voor de onbeveiligde mailserver van je eigen server volgens de handleiding hier...
    Het uitzetten van SSL werkt ook niet. Niets werkt. Ik ben al uren bezig ... Of wij doen als gebruikers iets fout, of er is iets mis op de smtp-server. Hopelijk is ergens out there mail-genie dat het weet...

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-08-2014 om 21:52

    De poort en mailserver instellingen op onze website zijn de juiste instellingen en zouden zonder problemen moeten werken:
    http://www.versio.nl/31-wat_zijn_de_pop_imap_gegevens_van_mijn_email_account.html

    Mocht u toch problemen ervaren dan kunt u hiervoor het beste een ticket aanmaken in Uw klantenpaneel -> Uw Helpdesktickets. Stuur een screenshot van uw instellingen mee en wij zullen dit vervolgens voor u nakijken.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Pieter Welters Member
    Reactie geplaatst op: 19-08-2014 om 22:18

    Zojuist is het probleem met hulp van de helpdesk opgelost!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. Ferlex Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2014 om 19:32

    Het lukt mij ook niet, ik heb:

    SERVER INKOMENDE POST
    Hostnaam: mail.axc.nl
    Gebruikersnaam: mail.domein.nl
    Wachtwoord: xxxxxx

    SERVER UITGAANDE POST
    Hostnaam: mail.axc.nl
    Gebruikersnaam: optioneel
    Wachtwoord: optioneel

    SSL: aan
    Serverpoort 465

    Wat is niet goed.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-08-2014 om 10:54

    @Ferlex De gebruikersnaam moet het volledige e-mail adres zijn.

    Verder even nakijken of "authenticatie" staat aangevinkt op de SMTP server.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. Ferlex Member
    Reactie geplaatst op: 24-08-2014 om 11:59

    Bij gebruikersnaam gebruik ik mijn eigen email adres,

    Bij inkomende post staat,

    Hostnaam: mail.axc.nl
    Gebruikersnaam: (mijn mail adres)
    Wachtwoord: (mijn wachtwoord)
    Bij uitgaande post staat,
    Serverpoort: 993

    Hostnaam: mail.axc.nl
    Gebruikersnaam: Optioneel
    Wachtwoord: Optioneel
    SSL aan
    Indentiteitscontrole: wachtwoord
    Serverpoort: 465

    Ik krijg steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mail.axc.nl

    Vond u dit antwoord nuttig?

  12. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-08-2014 om 13:56

    @Ferlex Kan je even een ticket aanmaken via het klantenpaneel en de domeinnaam vermelden waarop dit exact is? We zullen dit dan nakijken.

    Vond u dit antwoord nuttig?