1. Edh Member

Versio API

Topic geplaatst op: 04-02-2013 om 12:32

Domein checken werkt prima. Crons draaien ook goed.

Versio: foutcode 100-001-002 - domeinnaam domein.com staat niet in uw klanten account
    Error: Versio: Kon geen houder aanmaken via de API. Controleer uw gegevens.

Helpdesk wat erg vriendelijk, maar kon geen foutmeldingen zien, alles leek goed te staan.
    Alle hosting pakketten zijn correct overeengestemd met datgene wat ik heb op mijn site.

Iemand die hier meer ervaring mee heeft?

2. Edh Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2013 om 12:39

PS.
    Kwam nog een error tegen, namelijk :
    Connection Error
    Couldn't resolve host '' (Code 6) - Check IP/Blocked Firewall Ports
    Dit krijg ik te zien wanneer ik Import Domains from cPanel/WHM wil gebruiken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. markie Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2013 om 20:51

Heb de volgende melding :Connection Error
    Couldn't resolve host '' (Code 6) - Check IP/Blocked Firewall Ports
    iemand al een oplossing?

4. Edh Member
    Reactie geplaatst op: 07-02-2013 om 10:57

Na diverse tests te hebben gedaan, krijg ik de volgende melding:
    Versio: foutcode 100-000-001 - ip address 159.253.7.5 not allowed to connect to this account
    Dit is dus blijbaar een firewall probleem, aangezien ik mijn server IP adressen netjes ingesteld heb, om toegang te krijgen tot de server...

@ Helpdesk, please check again de ports van de firewall :) ??!

5. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 08-02-2013 om 02:00

Beste Eduard,

Je moet wel eerst je IP toevoegen in het klanten paneel onder API, anders mag er namelijk geen gebruik gemaakt worden hier van ( stukje beveiliging ).

6. Edh Member
    Reactie geplaatst op: 08-02-2013 om 07:13

Wesley Berendsen, deze staat netjes ingesteld via Versio API.
    Wellicht is dit ipadres in de firwall geblokkeerd?

7. Teike Fransen Member
    Reactie geplaatst op: 23-02-2013 om 16:30

Ik krijg ook deze melding
    Versio: Kon geen houder aanmaken via de API. Controleer uw gegevens.

het gekke is dat ik 2 hosting sites beheer met whmcs en in de ene werkt de api perfect en in de andere krijg ik al tijden de zelfde melding wat ik ook doe.

de ip adressen kloppen
    de hash1 klopt
    de laatste versie van de api

iemand een oplossing wat dit kan zijn

8. Edh Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2013 om 19:42

Joplin Lefrandt, heb ook nog steeds hetzelfde probleem, support was niet echt overtuigd van mijn veronderstelling dat alles juist was ingesteld incl de hash1..

Uiteindelijk een mail gekregen, dat ze geen support bieden, gezien het feit dat de API nog in beta is.

Tot op heden dus helemaal niets van een oplossing, en betwijfel of er inderdaad iemand is bij Versio, de API gaat nakijken/fixen.
    OF E.V.T de firewall nakijkt !!?!?!

9. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2013 om 19:59

Ook ik heb deze melding: Versio: Kon geen houder aanmaken via de API. Controleer uw gegevens.

Nog even mijn IP-adressen verwijderd bij Versio om te kijken of ik dan een andere foutmelding krijg maar dit is hetzelfde.

Apart is dat de API tot een paar dagen geleden gewoon werkte, en dat er ook geen wijzigingen zijn geweest.

Het zou mooi zijn als Versio een oplossing heeft, ik heb nu aardig wat domeinnamen klaarstaan die wachten op registratie.

10. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-02-2013 om 20:03

Gebruiken jullie wefact, whmcs, resellercp of je eigen script?

11. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2013 om 20:09

Ik gebruik WHMCS. Zoals aangegeven zonder enige wijziging ineens gestopt met werken.

12. Edh Member
    Reactie geplaatst op: 26-02-2013 om 20:09

Reshad, ik gebruik whmcs.

13. Teike Fransen Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2013 om 00:54

Ik gebruik ook whmcs

het gekke is dat ik dus 2 verschillende webhosting sites heb die allebei op whmcs draaien.

bij de 1 werkt alles goed
    bij de andere krijg ik telkens die melding en kan ik geen domeinen via whmcs aanmaken.

de instellingen van beide whmcs scripts zijn gelijk.

het enige verschil zijn de ip adressen die zijn anders maar wel de goede ip adressen om toestemming te krijgen.

14. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2013 om 19:59

Is er al een update? Registratie werkt nu niet en dat is vrij lastig.

15. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2013 om 21:31

Mijn eigen API script begon gister ook inneens moeilijk te doen.

zet het IP van je reseller/hosting pakket als IP in de API lijst.
    dat was bij mij hetgeval.

Ik denk dat versio in de backend iets heeft aangepast.

16. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2013 om 19:37

Het zou toch fijn zijn als Versio met een oplossing komt en/of de lezers van dit topic op de hoogte kunnen houden. Nu is het volledig stil, ik weet niet hoe andere resellers dit met een API oplossen, maar ik kan niks registreren, vrij lastig.

17. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 05-03-2013 om 20:54

Het zou fijn zijn als Versio wil reageren en kan komen met een oplossing, dit issue loopt al even, maar er is geen vooruitgang en de foutmelding blijft.

18. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 07-03-2013 om 01:49

Beste allen,

Er is aan onze zijde niks veranderd, mensen die hier nog problemen mee hebben kunnen het beste even contact op nemen met de helpdesk op support@versio.nl . Geef in de mail dan aan wat precies het probleem is, je directadmin username en het IP vanaf waar je dit doet. Dan kunnen wij het e.e.a controleren.

19. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 08-03-2013 om 10:53

Wesley, het is toch een raar verhaal als bij een paar mensen met WHMCS het ineens stopt met werken? Verlengen werkt wel via de API en ook de versio_sync die ieder uur draait.

Bij een registratie krijg ik nog steeds: An Error Occurred
    Versio: Kon geen houder aanmaken via de API. Controleer uw gegevens.

Ik wil best contact opnemen met de helpdesk om gezamelijk dit issue op te lossen, echter ga ik niet mijn DA admin login sturen om het e.e.a. uit te zoeken. Dit zou een gezamelijke actie moeten zijn, ook dient er een check gedaan te worden in WHMCS.

Anyway, ik stuur een mailtje, maar het lijkt mij sterk dat het een lokaal probleem is ;)

20. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 10-03-2013 om 12:41

Misschien een boeiende aanvulling, sinds vandaag (zonder enige wijzigingen aan mijn kant) werkt de Versio API weer in WHMCS.

21. Edh Member
    Reactie geplaatst op: 12-03-2013 om 00:10

Op mijn site ervaar ik nog steeds dezelfde problemen.
    Maar vind het vaag om mijn gegevens te sturen.

Iemand anders al ervaring opgedaan met het voorstel, zoals hieronder aangegeven.

[quote]
    Wesley Berendsen [Versio medewerker] op 07-03-2013 om 01:49
    Beste allen,

Er is aan onze zijde niks veranderd, mensen die hier nog problemen mee hebben kunnen het beste even contact op nemen met de helpdesk op support@versio.nl . Geef in de mail dan aan wat precies het probleem is, je directadmin username en het IP vanaf waar je dit doet. Dan kunnen wij het e.e.a controleren.[einde quote]

22. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2013 om 13:28

Vandaag is de API weer gestopt met werken voor de registratie, verlengen gaat b.v. wel goed via de API.

Het zit echt aan de kant van Versio, alleen krijg ik sterk de indruk dat het geen of een lage prio heeft.

23. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-03-2013 om 14:37

Rog3r,

Ik heb alle logs van je API aanvragen nagelopen. De laatste keer dat je een domeinnaam hebt geprobeerd te registreren was op:
    Sun, 10 Mar 2013 11:40:06 GMT

Die domeinnaam ca*ment.nl (wat letters weggelaten) is ook gewoon geregistreerd.

De aanvraag komt dus volgens mij niet eens binnen op onze server!

24. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 14-03-2013 om 18:49

Hi Reshad, klopt helemaal! Ik heb ook netjes gepost dat het werkt, echter gisteren en vandaag werkte het niet, zoals je kan zien in mijn profiel heb ik club***.nl handmatig moeten registreren omdat ik dezelfde error kreeg zoals in de eerste post van 04-02-2013 van Eduard staat omschreven.

Dat is ook het vreemde, aan de kant van de server is niks gewijzigd, ook geen reboot gedaan van de dedicated etc etc.

25. Sebastiaan Berghout Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2013 om 13:02

Vandaag de Versio reseller CP geprobeerd te installeren.
    Echter krijg ik dan de melding dat mijn IP niet is toegevoegd en dat ik daarom niet mag inloggen/installeren (IP van mijn reseller pakket wel toegevoegd in mij klanten paneel bij API).
    Van de helpdesk krijg ik als antwoord dat dan waarschijnlijk mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam niet correct zijn echter kan ik daarmee wel in mijn klanten paneel inloggen dus klopt niet helemaal.
    Iemand hier ervaring mee en misschien een oplossing voor?

26. Sebastiaan Berghout Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2013 om 13:26

Probleem inmiddels gevonden iets in de SHA1 hash ging niet goed.
    Nieuwe hash aangemaakt probleem is daarmee verholpen.

27. NDG michael Member
    Reactie geplaatst op: 19-03-2013 om 12:54

Ik heb het probleem dat bij de api domainnaam controle altijd "in gebruik" terug geeft. Terwijl ik via de versio.nl zelf het domein controleer en hij vrij aan geeft? Enig idee wat er fout zou kunnen gaan?

28. Jean Weets Member
    Reactie geplaatst op: 18-06-2013 om 13:20

Ik heb het zaakje kunnen installer maar kan niet inloggen.
    Hij geeft aan dat email adres en wachtwoord niet overeen komen.
    Ik heb ook gezien dat je een gebruiker kan toevoegen via phpadmin maar met die hash code en security hash code weet ik niet wat ik moet doen.