1. Michiel 1 Member

Server offline, mogelijke reden?

Topic geplaatst op: 02-02-2013 om 14:01

VERSIO #1 NL server
    Advanced support plan

Belasting meestal onder de 1% (~25 bezoekers),
    bij kleine evenementen naar zon 3% maximaal (100+ bezoekers).

Server gaat elke dag een aantal keer offline, soms een paar minuten en soms langer.
    Dit probleem is sinds een paar dagen en de server is sinds 26-09-2012 online.

Ik heb niet heel veel verstand van hosting en mogelijke fouten waardoor de server steeds
    offline zou kunnen gaan.

Iemand gelijksoortige ervaringen en wie weet een mogelijke oorzaak?

Groeten,
    Michiel

2. Michiel 1 Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2013 om 14:31

Ik verwacht niet dat super trage queries de oorzaak zijn omdat het niet de drukke momenten zijn dat de server offline gaat (tot nu toe).

Welke log bestanden zijn intressant om te bekijken en welke berichten zouden op problemen kunnen wijzen?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tim Croes Member
    Reactie geplaatst op: 03-02-2013 om 15:56

Ik heb hetzelfde aan de hand, de laatste week is een regelrechte disaster, zelfs mijn direct admin en alle sites en mailadressen van mijn klanten liggen eruit op deze momenten.

Ik heb 2 webshops opstaan om te maken, deze moeten uiterlijk achter 3 weken online, wat moet ik doen, ik heb alles bij versio, kan toch niet zomaar overschakelen.

Versio heeeelp

4. Michiel 1 Member
    Reactie geplaatst op: 04-02-2013 om 13:54

Ontving een mail van support, kan door httpd processen veroorzaakt worden. Ik heb zitten zoeken maar in de logs en er valt niks op (niet veel entries per dag). Ik vraag me af of ik wel settings voor apache/httpd processen kan wijzigen zonder root access?

Voor ons is het probleem slechts af en toe en valt mee te leven, maar wil natuurlijk wel een oplossing vinden. Gister maar eenmalig een paar minuten down, dit wijst er wel op dat het probleem niet zomaar verdwijnt.

Apache error log, heb geen downtime opgemerkt maar misschien weet iemand of dit relevant is.

[Mon Feb 04 00:11:01 2013] [notice] caught SIGTERM, shutting down
    [Mon Feb 04 00:11:03 2013] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `localhost' does NOT match server name!?
    [Mon Feb 04 00:11:03 2013] [notice] suEXEC mechanism enabled (wrapper: /usr/sbin/suexec)
    [Mon Feb 04 00:11:03 2013] [warn] module php5_module is already loaded, skipping
    [Mon Feb 04 00:11:04 2013] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `localhost' does NOT match server name!?
    [Mon Feb 04 00:11:04 2013] [notice] Apache/2.2.23 (Unix) mod_ssl/2.2.23 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 DAV/2 PHP/5.3.21 configured -- resuming normal operations

5. Michiel 1 Member
    Reactie geplaatst op: 20-02-2013 om 20:35

Reden was blijkbaar DoS of DDoS, hadden website tijdelijk bij andere host geparkeerd maar na 1 zon aanval kregen we te horen dat hun hele (GEHELE) netwerk integriteit daardoor niet meer gegarandeerd kon worden en server werd offline gehaald.

Gelukkig werkt het bij Versio een stuk beter :P Laatste dagen ook geen problemen meer gehad.

6. Wesley Member
    Reactie geplaatst op: 21-02-2013 om 00:13

Beste Michiel 1,

Als het een dedicated server met advanced support plan betreft kan je dit probleem mailen naar supoort@versio.nl dan zullen wij dit voor je na kijken.