1. OpticO Member

WHMCS en Versio

Topic geplaatst op: 01-02-2013 om 17:00

Hallo,

Ik heb wat problemen met de WHMCS module van Versio. Ik gebruik WHMCS 5.1.3 maar een domein check gaat niet goed komen. Deze wordt niet via de API van Versio uitgevoert. Dit betekend dus als er 15x opgevraagd wordt, er geen domeinen meer gecontroleerd kunnen worden en dat SIDN de IP blokkeerd. Ik heb de module juist geinstalleerd en juist geconfigureerd. Maar het werkt dus niet.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en heeft hiervoor een oplossing? Moet er iets op de server gebeuren? Zo ja: Wat?

Ik heb dit ook aan Versio gevraagd maar hun wouden mij niet helpen of hadden geen zin om mij hierbij te helpen. Het antwoord wat ik kreeg was dat er maar een forum ticket geopend moest worden.

Ik hoop echt dat dit probleem opgelost kan worden anders ben ik toch genoodzaakt om mijn domeinregistratie's ergens anders onder te bregen.

Bedankt alvast!

2. John Boeijen Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 12:39

Als je dit probleem opgelost hebt krijg je een volgende probleem met Versio en WHMCS, er kan geen houder aangemaakt worden, is de volgende foutmelding.
    Versio geeft continu geen thuis over deze vraagstukken... al maanden knipt en plakt men hetzelfde standaardantwoord "We geven geen support op betaversies, ga maar naar het forum"

Vond u dit antwoord nuttig?

3. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 17:03

Beste John,

Ik begrijp het probleem niet helemaal. WHMCS is een billing systeem. En wat heeft dat te maken met domeinnamen controleren en SIDN en ip blokkeren?

4. rog3r Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 21:09

Meeuw snapt het niet ;) maar dat maakt niet uit.

WHMCS is meer dan een billing systeem, op de website zelf kunnen mensen domeinen checken. De beperking van 15 keer is opgelegd door SIDN en niet door versio.

Je hebt 2 opties:

- Zelf aanpassingen maken zodat je check via de versio API gaat.
    - Zoeken op Webhostingtalk waar meerdere oplossingen staan hoe dit te omzeilen.

5. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2013 om 21:17

Dank je Rog3r, nu snap ik hem. :)