1. Hellup Member

Email instellen en doorlinken naar Gmail

Topic geplaatst op: 28-01-2013 om 12:37

Allereerst, ik ben geen webdeveloper, maar een designer. Alles is dus nogal onduidelijk voor mij. Ik zit met twee problemen:

Email doorlinken naar Gmail.

Via Directadmin heb ik een emailadres (info@blancdenoir.be) aangemaakt en deze wil ik graag doorlinken naar mijn Gmail-account (in een aparte postbus).

Ik heb via Gmail > Accounts de benodigde informatie toegevoegd, maar het werkt niet.
    Ik krijg steeds de melding dat SMTP-server offline is... Zwaar frustrerend! Niet alleen voor mij, ook voor mijn klant.

Ik heb vandaag contact opgenomen via de chat, maar toen kreeg ik een link naar de versiopedia, met daarin een artikel naar Email doorlinken naar Windows Live. Maar dat lost het probleem niet op!

Nog een vraagje... Als ik in Squirrelmail ga, zie ik geen binnengekomen emails... Ik kan wel verstuurde mail zien. Is dit normaal?

Kan iemand me aub helpen!!! Please!

2. glompie Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2013 om 21:39

Je info@ doorsturen naar gmail kan gewoon in directadmin door een forward te maken.
    En in squirrelmail heb je normaal gesproken een inbox voor binnenkomende mail.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Rob De Ruig Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2013 om 11:29

Ik neem aan dat je de pop server bedoelt? Met pop (of imap) haal je mail op met SMTP verstuur je mail. Maar de pop server is inderdaad onbereikbaar als je de normale instellingen gebruikt.

Oplossing is of doorsturen of je eigen IP (in jouw geval blancdenoir.be) als pop server gebruiken. Geen SSL en poort 25 - et voila.

4. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-02-2013 om 23:38

Beste,

Kan je eventueel een mail sturen naar support@versio.nl met dit probleem? Daarbij ook de foutmeldingen die je krijgt bij google + om welke accounts . directadmin username het gaat. wij zullen dit dan controleren.