1. Marco Van De Kamp Member

Wordpress plugin installer error

Topic geplaatst op: 26-01-2013 om 11:00

Ik probeer via de Wordpress plugin installer nieuwe plugins te installeren.
    Via directadmin staan de rechten op 777 en Reset owner heb ik ook gebruikt.
    Het lijkt alsof rechten nog niet goed staan

Ik krijg onderstaande melding:

ownloading install package from http://downloads.wordpress.org/plugin/w3-total-cache.0.9.2.5.zip…

Warning: touch() [function.touch]: Unable to create file wp-content/uploads/w3-total-cache.tmp because No such file or directory in /home/marcotv58/domains/webcaretwitter.nl/public_html/wp-admin/includes/file.php on line 179

Warning: unlink(wp-content/uploads/w3-total-cache.tmp) [function.unlink]: No such file or directory in /home/marcotv58/domains/webcaretwitter.nl/public_html/wp-admin/includes/file.php on line 493
    Download failed. Destination directory for file streaming does not exist or is not writable.

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-01-2013 om 03:07

Hallo, je kan php 5.3 instellen op je hosting: http://www.versio.nl/51-hoe_kan_ik_php_53_aanzetten.html De code plaats je helemaal bovenaan het .htaccess bestand. Nadien de rechten op mappen maximaal op 755 plaatsen, bestanden op 644. Geen rechten meer op 777 laten.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jeroen De Boer Member
    Reactie geplaatst op: 27-01-2013 om 22:18

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem bij één van mijn domeinen (afgelopen weekend aangemaakt):

Downloaden installatiepakket van http://downloads.wordpress.org/plugin/wordpress-importer.0.6.zip…

Warning: touch() [function.touch]: Unable to create file wp-content/uploads/wordpress-importer.tmp because No such file or directory in /home/jgsnwbzu/domains/catrienvandermolen.nl/public_html/wp-admin/includes/file.php on line 179

Warning: unlink(wp-content/uploads/wordpress-importer.tmp) [function.unlink]: No such file or directory in /home/jgsnwbzu/domains/catrienvandermolen.nl/public_html/wp-admin/includes/file.php on line 493
    Download mislukt. De doelmap voor het streamen van bestanden bestaat niet of is niet schrijfbaar.

De oplossing die aangedragen wordt: waar staat dat .htaccess bestand? Ik ben allerminst een FTP-crack, dus wat mij betreft in Jip en Janneke-taal ;-) Alvast bedankt!

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-01-2013 om 04:15

Het .htaccess bestand staat in de public_html map van je domein: domains -> uw-domein.nl -> public_html

5. Rob De Rooij Member
    Reactie geplaatst op: 07-08-2013 om 19:28

Hallo, ik heb sinds een maand precies hetzelfde probleem maar kom er maar niet uit. Plugins kan ik niet downloaden of updaten, vreemd genoeg wel deleten.

Downloading update from http://downloads.wordpress.org/plugin/page-links-to.2.9.3.zip…

Warning: touch() [function.touch]: Unable to create file /home/robdeen52/domains/journey2holland.com/public_html/wp-content/uploads/page-links-to.tmp because Permission denied in /home/robdeen52/domains/journey2holland.com/public_html/wp-admin/includes/file.php on line 179

Warning: unlink(/home/robdeen52/domains/journey2holland.com/public_html/wp-content/uploads/page-links-to.tmp) [function.unlink]: No such file or directory in /home/robdeen52/domains/journey2holland.com/public_html/wp-admin/includes/file.php on line 503
    An error occurred while updating Page Links To: Download failed. Destination directory for file streaming does not exist or is not writable..

Ik heb rechten gewijzigd, maar dat werkte niet. (Wanneer ik wp-content code 766 gaf kon ik wel updaten, maar deed de site het niet. Zette ik hem terug op 755, deed de site het wel, maar bleek de plugin toch niet geupdate). 777 Lukt ook niet. Daarna alle rechten maar weer teruggezet.

Ik heb de code van php 5.3 bovenaan .htaccess geplakt, maar toen deed de website het helemaal niet meer. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

6. hallo500 Member
    Reactie geplaatst op: 17-04-2014 om 19:55

Wat is de oplossing voor dit update/installatieprobleem? Heb er ook last van.

7. Wesley Berendsen Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-04-2014 om 23:20

U kunt via de filemanager in directadmin de ownership rechten resetten van deze mappen / bestanden. als u dit op mappen doet vinkt u dan ook Recursive aan.

U kunt uw website in php-5.4 modus draaien. Op deze manier krijgt u geen problemen met rechten. Voeg het volgende toe aan uw .htaccess file helemaal bovenaan:

<FilesMatch "\\.(inc|php|php3|php4|php5|php6|phtml|phps)$"> 
    SetHandler x-httpd-php54 
    #SetHandler application/x-httpd-php 
    </FilesMatch>

Als u nu een error krijgt dan kunt u deze error opzoeken via directadmin onder "Statistics and logs". Hier kunt u de apache errors inzien. Als het een rechten probleem is kunt u deze rechten resetten via de filemanager van directadmin. Is de error u niet bekend dan kunt u deze naar ons doorsturen.
    Ook dienen de rechten van de mappen met php 5.4 in de public_html op 755 te staan, en alle bestanden op 644. LET OP dit geld ook op alle onderliggende mappen in de public_html.

8. Louw Hamstra Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2014 om 11:07

Wanneer plugins weigeren om iets uit te voeren( op en splinternieuwe installatie van Wordpress lijkt me dat er iets bij Versio niet helemaal goed zit.

Ik heb gemerkt dat de Installatron van Versio andere bestandsrechten aan mappen en bestanden toekent dan bijv. bij 'Siteground' waar alles wel goed werkt.

Dit zorgt dan voor foutmeldingen als deze (in wordpress duplicator):

The above paths should have permissions of 755 for directories and 644 for files. You can temporarily try 777 if you continue to have issues. Also be sure to check the owner/group settings. For more details contact your host or server administrator.

Dus...

9. Thea Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2014 om 11:58

Kan Versio dit oplossen? Ik host ook bij een ander en daar heb ik dit soort problemen niet. Ik ben niet thuis in het schrijven van php, dus met deze oplossingen kan ik niet veel.

Ik ben verplicht via instaltron te installeren. Via mijn eigen FTP programma werkt wordpress niet op de servers van Versio.

De ht-access heb ik al aangepast.

10. Ceesjan De Zeeuw Member
    Reactie geplaatst op: 13-10-2014 om 22:10

Hallo,

Ik ervaar exact dezelfde problemen als Jeroen de Boer. Kun je mij vertellen wat ik moet doen? Ik ben overgestapt naar het WordPress-pakket en ik ervaar nu ook deze problemen. Ik zou het ook heel graag in Jip en Janneke taal zien want ik heb hier allemaal geen kaas van gegeten haha!

Is er iemand die mij dit asjeblieft uit wilt leggen?

11. Ludo Member
    Reactie geplaatst op: 14-10-2014 om 17:02

Ik ondervind ook dezelfde problemen en heb al alles geprobeerd wat hier op het forum aan voorstellen geformuleerd wordt, ook al gechat e.d.m. maar als het probleem al eens opgelost geraakt ben je er de volgende keer al weer mee geconfronteerd.
    Ik heb echt niet de indruk dat Versio bereid is om hier veel aan te verhelpen en overweeg om andere hosting te zoeken.
    Iemand daar enige tips??

12. Ceesjan De Zeeuw Member
    Reactie geplaatst op: 18-10-2014 om 11:14

Tsja Ludo,

Ik heb nu al meer dan een week last van deze problemen en Versio is nog niet met een oplossing gekomen. Ze beloven het wel, maar ik zie geen resultaten. Ik kan geen updates meer uitvoeren, geen afbeeldingen toevoegen, eigenlijk niks om een leuke site te onderhouden. Ik ben overgestapt naar het WordPress-pakket en dan zou je mogen verwachten dat je zonder problemen komt te zitten. Helaas. Hoe zijn de problemen bij jou opgelost?

13. Ludo Member
    Reactie geplaatst op: 18-10-2014 om 11:19

CeesJan,

Van Versio tot nu toe geen enkele reactie. Het probleem zit hem blijkbaar bij de gebruikte versie van de automatische Installer, want als je de plugins handmatig installeert is er geen probleem.

Klantvriendelijk blijft natuurlijk iets heel anders.

Ludo

14. Ceesjan De Zeeuw Member
    Reactie geplaatst op: 18-10-2014 om 11:28

Ludo,

Ik heb sinds gisteren ook geen reactie meer ontvangen van Versio. Ik weet niet waar het aan ligt, ik wil wel dat het verholpen wordt. Kan ik volgens jou ook afbeeldingen handmatig uploaden? Kun je mij vertellen hoe dit moet? Als ik via FileZilla een foto overzet is hij niet zichtbaar bij Media. Weet jij of dit überhaupt mogelijk is? Zou me in ieder geval iets helpen op dit moment!

Ceesjan

15. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-10-2014 om 14:26

@Ceesjan Via welk ticket nummer verloopt dit exact?

16. Ceesjan De Zeeuw Member
    Reactie geplaatst op: 19-10-2014 om 16:24

@Fabian, het ticketnummer is #35883! Ik hoop echt dat je kunt helpen, ik kan al dagen geen kant op.

17. Ludo Member
    Reactie geplaatst op: 19-10-2014 om 17:50

Misschien ter info het volgende toevoegen

1. het probleem met het installeren van plug-ins kan ik omzeilen door manueel te installeren, wat niet zo handig is voor updates e.d.
    2. het probleem van uploaden van afbeeldingen en derg. kan ik je voorlopig niet bij helpen, maar het zou kunnen dat WP in zijn databases ook info over afbeeldingen opslaat en dan volstaat het uiteraard niet om een afbeelding in de juiste map te uploaden
    3. ik had ook een probleem dat de menu's niet meer werkten, maar dat kon ik omzeilen door de url-instellingen aan te passen naar ?### post, wat natuurlijk naar SEO toe ook niet optimaal is

Ludo

18. rogema Member
    Reactie geplaatst op: 20-10-2014 om 12:02

Hallo, en als jullie onderstaand proberen?
    Sinds mijn update naar WordPress 4.0 kan ik geen afbeeldingen meer uploaden en krijg ik deze melding:

Kan map uploads niet aanmaken. Is de bovenliggende map beschrijfbaar door de server?

Nadat ik van alles had geprobeerd was de oplossing vrij simpel;
    Ga naar instellingen / media / uploads opslaan in map = verwijder daar de gehele tekst.

WordPress gaat dan zelf op zoek naar de juiste map en het werkt weer.

bron (met afbeelding) : http://www.onestep4all.nl/dashboard/problemen-met-upload/

19. Ceesjan De Zeeuw Member
    Reactie geplaatst op: 20-10-2014 om 13:14

Hoi Gerda,

Hartstikke bedankt voor het meedenken! Helaas kan ik die optie niet aan of uitvinken omdat hij er bij mij niet tussenstaat!

20. rogema Member
    Reactie geplaatst op: 20-10-2014 om 13:20

De gehele tekst in het vak waar de rode pijl staat moet je verwijderen

heeft niet te maken met aan- of uitvinken
    Dat kan je ook nog proberen: uitvinken bij "bewaren op basis van maand en jaar"

21. Ceesjan De Zeeuw Member
    Reactie geplaatst op: 20-10-2014 om 13:21

Bij mij staat het vak niet!

22. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 20-10-2014 om 13:27

Wederom een voorbeeld dat jnstallatron niet werkt.
    Installatron werkt op de standaard php versie. Mod php genaamd.
    Bij deze versie is de server eigenaar.

Vaak wordt voor veel van dit soort cmssen 777 vereist op mappen en bestanden.
    Dit is niet wenselijk ivm security.

Daarvoor heeft versio suphp 5.4, welke via htacces wordt geactiveerd.
    India mijn optiek beter om dit standaard te doen.
    En alles op deze versie draaien.
    Ik denk dat dit een beperking is van da.

Als ik op de hosting servers iets wil hebben, installeer ik handmatig.
    Direct onder de suphp htaccess versie.
    Dit werkt altijd. Is mss ietsje meer moeite.
    Bij mijn reseller heb ik installatron zelfs uitgeschakeld voor mijn klanten.
    Juist om dit te voorkomen.
    Als mijn klant er niet uitkomt installeer ik het voor hem.

Zoals ik al zei dit is nog nooit niet gelukt.

23. rogema Member
    Reactie geplaatst op: 20-10-2014 om 13:27

Uh ... ik wil wel meekijken

(zie voor mijn email http://www.onestep4all.nl/contact/)