1. Luc Blokhuis Member

24/7 Radio met VPS

Topic geplaatst op: 17-12-2011 om 21:02

Beste lezer,

Mijn ervaringen met HMTL en .css worden steeds beter, maar nu heb ik mij toch iets op de hals gehaald.
    Iemand vertelde mij dat ik d.m.v. van een Shoutcast server op een VPS een 24/7 radiostation zou kunnen runnen.

De VPS aangeschaft, ShoutCast op de Server... Maar nu streamed de server nog steeds alleen maar vanaf mijn pc....

Heb ik iets fout gedaan? Klopt het niet wat er gezegd is? En hoe krijg ik wel een fatsoenlijke 24/7 radio?

Danku :)

2. Wesley Stessens Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2012 om 11:27

U moet vanaf uw pc streamen naar de shoutcast server op de VPS (of rechtstreeks vanop de VPS streamen) en uw luisteraars moeten met de shoutcast server op de VPS verbinden ipv met uw pc.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Danny Hermans Member
    Reactie geplaatst op: 23-04-2012 om 00:26

Waarom niet met icecast2 en dan met sambroadcaster
    installeren van icecast is makkelijk zijn genoeg tutorials op de web
    dan op je eigen local pc mysql downloaden
    installeren dan ook de odbc downloaden port 3306 openzetten op de firewall in windows dan sam installeren met standard settings het maakt dan een database aan noteer well eerst de username en pass dat het invult voordat je de database aanmaakt
    dan de sam phpweb uploaden config bestand instellen is heel makkelijk ip address en poort naar je local eigen pc en de database gegevens encoder maken in sam zijn maar een paar kliks dan icecast2 kiezen laat de stream standard je icecast gegevens invullen host is de ip van je vps port 8000 en je hebt je eigen radio dat ook een auto dj heeft je kan het hier bekijken http://hbmbeez.org/audio/

4. Danny Hermans Member
    Reactie geplaatst op: 23-04-2012 om 00:29

Ps zet de stream als lame mp3 als je problemen hebt met de sam php of met het opzetten van icecast kan ik je wel helpen ik kan je ook een werkende config posten (icecast.xml) laat het me maar weten

5. Daniel Van Dalen Member
    Reactie geplaatst op: 14-06-2012 om 06:34

Beste Danny,

Ik werk met Shoutcast 1.9 en heb en vraag. Deze week is tot 2 keer toe op vreemde wijze mijn shoutcast-server uit gegaan. Wat kan hiervan de reden zijn?
    En dan heb ik nog een vraag..... Hoe kan ik in HTML verzoekjes laten afspelen via SAM?

6. Danny Hermans Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2012 om 01:48

Door shoutcast te vervangen met icecast 2 dan de sam phpweb uploaden
    gebruik wel mysql op je uitzend pc en connect the site naar die database mysql is gratis voor windows en dan heb je nodig de odbc connector

7. Danny Hermans Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2012 om 01:55

Met html is het niet mogelijk wel met php sam heeft een hele phpweb dat je gewoon upload je kan het wel aan passen naar je eigen smaak met css en stylesheets shoutcast is niet erg stabiel en icecast heeft maar 4 bestanden om het te laten werken de icecast xml is erg eenvoudig