1. OpticO Member

WHMCS API Probleem

Topic geplaatst op: 22-01-2013 om 11:26

Ik heb een groot probleem, en wat ik ook doe ik krijg het niet opgelost. Ook bij Versio weten ze het niet, dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik gebruik WHMCS 5.1.0 en heb de WHMCS module gedownload van Versio (https://secure.versio.nl/VersioWHMCSModule.zip). Ik heb de map versio op mijn host in de map modules/registrars geplaatst. Ik heb mijn IP van de server toegang gegeven tot de API. Ik heb in WHMCS de module van Versio geactiveerd en heb hier mijn klantnummer ingegeven en mijn wachtwoord in de sh1 hash vorm. Daarnaast heb ik aangegeven in mijn domein tarieven dat oa de .nl via Versio moet lopen.

Tot nu toe niets geks denk ik. Volgens mij klopt het tot nu toe. Maar......

Op de een of andere manier krijg ik geen verbinding met Versio. Als nl iemand bij mij een domeincheck doet dan gaat deze niet via de API van Versio maar gewoon rechtstreeks naar SIDN met het probleem dat na 15x een check gedaan te hebben ik mijn dagelijkse limiet heb bereikt en dat bij elke check aangegeven wordt dat de .nl domein niet beschikbaar is, ook al is hij dat wel.

Ik wordt hier echt helemaal gek van, en heb nu na een week geen haren meer in mij hoofd zitten. Ook Versio kan mij niet helpen en geeft aan dat er geen verbinding is gemaakt met de API. Is er iemand, iemand die mij hierbij kan helpen zodat het gaat werken????

Alvast enorm bedankt!!!!

2. artcore Member
    Reactie geplaatst op: 22-01-2013 om 15:39

Zet module log aan in WHMCS en check wat de foutmelding is evt. (enable debug logging bij de module log in het admin menu)

Vond u dit antwoord nuttig?

3. OpticO Member
    Reactie geplaatst op: 22-01-2013 om 20:05

Als ik de module log aanzet en dan opnieuw een domein check doe en dan weer naar de module log ga, dan staat er niets in . Hij is leeg......

**HELP!!**

4. nilz Member
    Reactie geplaatst op: 24-01-2013 om 23:00

5.1.0? Die versie heeft verschillende vulnerabilities. Daar zou ik ver weg van blijven. De laatste versie is 5.1.3. Deze downloaden vanuit je clientarea. Genullde versies staan er overigens ook om bekend om problemen te hebben met domainchecker.php maar dat terzijde.

5. OpticO Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2013 om 10:15

Ik heb WHMCS nu geupgrade naar 5.1.3 middels de download uit mijn WHMCS account. Dus ben nu helemaal up to date met een originele versie. Maar blijf het probleem houden. Na 15x wordt ik gewoon geblokkeerd denk, want dan kan ik geen WHOIS meer doen. De domeinen worden dan foutief opgevraagd. Wie o wie kan mij helpen hierbij? Thnx!

6. Jens Scheerlinck Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2013 om 17:30

Ik heb een gelijkaardig probleem, bij mijn domeinnaamchecker worden .be .biz .com en .eu domeinnamen altijd als onbeschikbaar weergegeven en duurt het minstens een minuut om te laden. Vroeger had ik deze problemen niet maar sinds een 3 tal maanden is dit nu al zo, niet echt aan te raden als je zelf domeinnamen wil verkopen...

Ik meen mij te herinneren dat het wel werkte toen de firewall uitstond, maar dit is geen oplossing natuurlijk.