1. Kevin Tenney Member

Domeinnaam veranderen

Topic geplaatst op: 17-12-2011 om 16:10

Hallo.

Ik wil van domeinnaam veranderen, namelijk van freebb.be naar .nl. Ik weet hoe dat kan op deze site, maar worden de bezoekers van mijn site (forum), als ze mijn site (forum) willen bekijken dan doorgestuurd naar .nl of krijgen ze enkel een schermpje dat internet de website (forum) niet kon vinden? Want dat zou natuurlijk niet erg fijn zijn.

Ik ga overigens ook een webhosting hier kopen.

Alvast bedankt.

2. Kevin Tenney Member
    Reactie geplaatst op: 18-12-2011 om 16:38

Iemand?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-12-2011 om 19:39

Wat is de exacte situatie? Je hebt een domein bij Versio en hosting elders?

Je kan in DirectAdmin bij "domain setup" kiezen voor "Change a domain name" en daar de switch doorvoeren. Alles verandert dan in jouw nieuwe domein, ook je e-mail adressen, ... Echter moet je wel rekening houden dat indien er een forum op draait je ook in je config bestand/admin van het forum aanpassingen zal moeten doen naar dat nieuwe domein. Onlangs heb ik dit nog uitgevoerd voor een phpbb forum. Het oude domein kan je nadien toevoegen als "domain pointer" op het nieuwe domein. Dan blijven de bezoekers op je site uitkomen.

Maak zeker een volledige backup voor je hieraan begint.

4. Lindsey Himpe Member
    Reactie geplaatst op: 06-04-2014 om 11:51

beste ikzelf heb hier een hostpacket en domeinnaam registratie

het webadres is www.tkindernestje.be nu wil ik dit veranderen naar gallezinc.be

zelf heb ik u stappen doorgaan maar als ik nu naar het webadres gallezinc.be ga staat er "server niet gevonden"

heb ook al gallezinc.be als standaart adres bevestigt maar te vergeefs

kan ik hulp krijgen aub want de webhost draait momenteel voor wijnig nut en nu wil ik mijn website build online zetten op het gallezinc.be adres

ps: kunnen jullie dit regelen of kan ik zelf die dingen nog aanpassen bij opties die ik mss over het hoofd heb gezien

met dank lindsey himpe

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-04-2014 om 22:09

Hallo, het opgegeven domein lijkt nog vrij te zijn voor registratie. Je kan deze eerst even vastleggen via https://www.secure.versio.nl/domeinnamen.php

6. Thea Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2014 om 12:53

Ik heb dit net gedaan en nu is mijn site niet toegankelijk.

Dit krijg ik op het oude adres: Apache is functioning normally

Even later deed de site het wel en kan ik gewoon inloggen.

Bedankt.

7. Thea Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2014 om 15:53

Toch nog een probleem. Mijn nieuwe afbeeldingen zijn niet te zien. Het lijkt alsof de afbeeldingen naar de vorige url worden gestuurd.