1. Marjolein Verbeek Member

.nl en .com domein koppelen - CNAME?

Topic geplaatst op: 13-01-2013 om 18:02

Hoi allemaal,

Ik heb een .nl en .com domein. Nu zijn de websites die ik erop zet (ofja, wil zetten) niet verschillend, ik heb enkel de domeinen ter verbetering van de vindbaarheid. Graag zou ik dus dat als er marjoleinverbeek.nl wordt ingetypt automatisch doorverwezen wordt naar marjoleinverbeek.com, en hetzelfde geldt voor als er naar blog.marjoleinverbeek.nl wordt gegaan. Er is mij verteld dat ik dan via een CNAME in de DNS-instellingen dit zou moeten regelen. Ik heb hier echter geen verstand van en zou ook niet willen dat ik door hieraan te sleutelen mijn website overhoop gooi.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan doen?

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-01-2013 om 19:48

Hallo, je kan de website bouwen op het .com domein en nadien de .nl instellen als domain pointer in DirectAdmin.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Marjolein Verbeek Member
    Reactie geplaatst op: 14-01-2013 om 09:54

Ik heb dit geprobeerd maar krijg de volgende foutmelding: "You cannot use that domain as a pointer. It already exists on the server."

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-01-2013 om 16:29

@Marjolein Dit betekent dat het domein reeds is aangemaakt in je DirectAdmin. Je kan het domein verwijderen uit je domein administratie en nadien toevoegen als domain pointer. Let op, wanneer je het domein verwijdert verwijder je ook de bestanden en mogelijke e-mail die nog op het domein staan.

5. Marjolein Verbeek Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2013 om 14:57

Is dit onomkeerbaar?