1. woord Member

Forwarding alle mail naar ander provider

Topic geplaatst op: 13-01-2013 om 14:48

Ik heb een domeinnaam bij Versio wat verwijst via Versio's DNS configuratie naar een domeinnaam bij een m'n oude hosting provider. Dat werkt goed. Later dit jaar ga ik de website verhuizen naar Versio, maar voor nu wil ik graag alle mail wat wordt gestuurd naar dat nieuwe domein, doorsturen naar het oude domein. Want mijn klant heeft een email adres waar hij alles op ontvangt, dus liefst alles naar dat email adres doorsturen.
    Wat moet ik hiervoor doen?
    Op het nieuwe domein heb ik DNS A records actief en verwijzen naar naar het oude domein.
    Ik moet nu iets met MX records doen? spf record? Omdat het nieuwe Versio domein niet naar mijn eigen reseller account verwijst, kan ik het niet vinden of beheren. Waar en hoe kan ik dan een emailforward instellen? Bij de oude provider? Of allebei?
    Of krijg ik dan een melding dat de mail niet geforward kan worden omdat de domeinnaam niet bij de oude hostingprovider geregistreerd is?

Ben al heel de dag aan het zoeken en kom er echt niet uit. Wie kan me vertellen wat ik moet doen? Erg bedankt voor jullie tijd.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-01-2013 om 20:11

Heb je de mogelijkheid om het nieuwe domein in te stellen als domain pointer bij de andere provider? Dan komt de e-mail verstuurd naar het nieuwe domein aan in de mailboxen van het andere domein.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. woord Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2013 om 21:26

De oude provider biedt de mogelijkheid om het nieuwe domein als smtp domein in te geven. Ik heb ter verificatie bij Versio in de DNS van het nieuwe domein een TXT record aan gemaakt met een autenticatiestring om te bewijzen dat dat domein mail mag verzenden via het oude domein. En het werkt!

Vond u dit antwoord nuttig?