1. Wouter Stevens Member

Open_basedir restriction in effect

Topic geplaatst op: 10-01-2013 om 21:36

Ik krijg volgende foumelding bij het gebruik van een module in joomla:

Warning: is_dir() [function.is-dir]: open_basedir restriction in effect. File(/media/mod_*****/images) is not within the allowed path(s): (/home/*******/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/) in /home/*******/domains/*******.com

Via google heb ik reeds vernomen dat dit in config.php zou moeten worden gewijzigd. Ik vind deze optie nergens terug, ook niet in phpmyadmin. Kan ik dit zelf in orde krijgen met mijn account?

Groeten W

2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-01-2013 om 13:40

Dit betekent dat je script een bestand probeert te openen die in een map zit waar je geen toegang tot hebt. Je hebt alleen toegang tot /home/username.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wouter Stevens Member
    Reactie geplaatst op: 11-01-2013 om 21:09

Daar lijkt het idd op, hoewel /media/mod_**/images zich onder /home/user/domains bevindt. Nadat ik de module verwijderd heb via joomla, heb ik vastgesteld dat een aantal directories van de joomlamodule niet verwijderd waren. Deze heb ik trachten verwijderen via mijn fav ftpclient, maar daar krijg ik de melding:

Command: DELE extension_manager.png
    Response: 550 extension_manager.png: Permission denied
    Command: CWD /domains/*****.com/public_html/modules/mod_fuofb/assets

Mijn permissions van mijn directories en files staan op 755, waarom kan ik deze niet verwijderen (en wijzigen)?

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-01-2013 om 02:10

Je kan even proberen via de File Manager in DirectAdmin en een owner reset toepassen op deze mappen/bestanden, nadien kan je nogmaals proberen deze mappen te verwijderen.

5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 13-01-2013 om 13:13

Meer info graag.

om welke module gaat het en wat moet ie doen.