1. Julius Slager Member

Domein B doorverwijzen nr domein A, hoe?

Topic geplaatst op: 14-12-2011 om 19:28

Hallo allemaal,

Wie kan mij precies uitleggen hoe ik het volgende moet doen:
    Ik heb 2 domeinnamen (zeg A en B) en een hostingpakket, alle drie bij Versio. Ik heb mijn website via het hostingpakket aan domein A gehangen, en ik wil nu mijn hostingpakket zodanig instellen dat als iemand domeinnaam B intypt in zijn browser, hij automatisch bij mijn domeinnaam A uitkomt.

Ik heb de beide domeinnamen al toegevoegd in directadmin, maar nu moet ik in klantenpaneel -> domeinnamen nog het nodige instellen. Maar ik kom er niet uit hoe dat precies moet. Het gaat mij alleen maar om het doorlinken van de domeinnaam. Email etc. is nog helemaal niet belangrijk.
    De gegevens van nameserver1 en nameserver2 die horen bij mijn hostingpakket van Versio heb ik nog bij de hand.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Wie kan mij dat stapje voor stapje uitleggen?

2. Joeri Aben Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2011 om 21:14

Volgens mij is dit wat je zoekt.
    http://www.webconfs.com/how-to-redirect-a-webpage.php

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-12-2011 om 21:52

Zet DNS beheer voor de domeinnaam aan (klik dus eerst op het vergrootglaasje achter je domeinnaam in je klanten paneel) en vervolgens kun je in de dns beheer interface redirections aanmaken. Maak een 'www' redirection en een lege redirection zodat zowel met en zonder 'www' de redirection werkt.

4. martnl Member
    Reactie geplaatst op: 15-12-2011 om 08:50

Beste Reshad en Julius. Exact mijn vraag in topic ID 160. Ik heb zoals Reshad zegt DNS Control aangezet voor deze klant. Log dan in 'namens' deze klant en heb DNS ingesteld zoals ik laat zien in topic ID 160.

In de DNS beheer interface heb ik nu staan:
    www CNAME domeinA.nl

Maar je komt nog steeds in de public_html van domeinB.nl

5. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-12-2011 om 13:10

Je moet ook geen CNAME record aanmaken. Je moet klikken op 'redirections aanmaken' in DNS beheer. Zie mijn eerdere instructies.