1. Mehmet Aksakal Member

Backup terugzetten werkt niet

Topic geplaatst op: 06-01-2013 om 23:06

Ik probeer een backup terug te zetten maar dat wil maar niet werken. Hij blijft maar hangen op in job in de queue en hij gaat ook niet verder.

2. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 10:05

Probeer wat duidelijker te zijn. Maak je een backup van een disk in het cloud control panel? Of is het een backup via DirectAdmin misschien? Betreft het een web site backup of mysql data base? Wat heb je precies gedaan om de backup te maken en weer terug te zetten? Anders blijft het (voor mij) gissen naar wat je aan het doen bent...

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Peter Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 13:54

Ik heb zelf de ervaring dat de queue erg wisselend wordt verwerkt. Sommige jobs komen maar niet aan de beurt, terwijl andere bijna direct worden verwerkt. Maar ja, dat is zo'n beetje de definitie van queue.
    Flink lang wachten, dan lukt het meestal wel.

4. Mehmet Aksakal Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 19:18

06 Jan 21:32 RestoreBackup Running

Kan hem niet annuleren, komt vanzelf weer terug. Hij blijft gewoon hangen op die job.

5. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 20:22

Mehmet, probeer de back-up eens te converten naar een template en daarna de VPS te rebuilden naar die template.

6. Mehmet Aksakal Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 22:33

Dat kan ik niet, heb ik al geprobeerd om te doen. Omdat de restorebackup nog loopt houd deze alles tegen. De convertbackup job wordt nooit gestart.

7. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-01-2013 om 02:23

Ga met je muis over 'running', dan kun je op het kruisje drukken.

8. Mehmet Aksakal Member
    Reactie geplaatst op: 08-01-2013 om 09:29

Ook al geprobeerd. Na refresh gaat hij weer terug naar running. Heb contact opgenomen met support maar die doen er ook best lang over om het probleem op te lossen.

9. Mehmet Aksakal Member
    Reactie geplaatst op: 08-01-2013 om 23:25

Wat er is gebeurd.

* Contact opgenomen met helpdesk via email. Kreeg advies om af te wachten.
    * Er was al een dag overheen voor ik contact opnam dus direct een mail terug gestuurd dat dat niet werkt.
    * Kreeg mail terug dat er een hogere tier mee aan de slag was, die persoon heeft uiteindelijk wel de backup manueel terug gezet en de machine was weer up maar de partitie was helemaal naar de klote waardoor de machine wel up leek in paneel maar als je inlogt via VNC dan zie dat hij helemaal niet opstart.
    * Zelf nogmaals zelfde backup terug gezet, werkte niet. MACHINE WILDE NU OOK HELEMAAL NIET MEER OPSTARTEN, FAILED.
    * Dit een paar keer geprobeerd zonder success machine wilde helemaal niet opstarten in paneel, constant Startup failed.
    * Een template gemaakt van de desbetreffende backup om de machine opnieuw te installeren.
    * Probeerde machine te verwijderen maar dat lukte ook niet Destroy Failed. Hierna van alles geprobeerd continue Failed.

En de werkende stap was:
    * Uiteindelijk via de "Rebuild Virtual Machine" optie de zelfgemaakte template terug gezet en nu werkt het weer.

Kwam er trouwens achter dat ik helemaal was vergeten apache te activeren met chkconfig dus dat is wel weer een plus puntje.

10. Robert Zijm Member
    Reactie geplaatst op: 15-11-2013 om 17:36

Ik heb ook een restore backup die nu al uren op "running" staat. Echter geen mogelijkheid de backup naar een template te converteren. (waarschijnlijk omdat hij in de qeue staat)

Annuleren gaat ook niet, hoe heb je dat uiteindelijk voor elkaar gekregen?

11. Mathijs Segers Member
    Reactie geplaatst op: 15-11-2013 om 20:27

Ik heb precies hetzelfde probleem, het lijkt er op dat de hele machine opnieuw toegevoegd moet gaan worden...

12. Max Hulsebos Member
    Reactie geplaatst op: 26-01-2014 om 09:50

De backupfunctionaliteit is echt problematisch bij de cloudboxen. Ik heb hierover al meermaals contact opgenomen. 

13. Webman Member
    Reactie geplaatst op: 26-01-2014 om 19:27

Ook de backup and restore van resellerhostings werkt niet consequent.

Ik heb nu al weken dit probleem, de helpdesk weet het niet en ik heb de vraag hier ook gesteld, maar geen antwoord gekregen.

Leuk van Versio om het aan te bieden aan zijn klanten, maar biedt dan ook iets aan wat werkt en leg het probleem niet bij de klant neer.

Nu heb ik maar per domein van de ene reseller naar de andere resellerhosting gedaan, met de hand.

Echt handig hoor, maar weet wel dat het nu voor 100% goedgaat. Automatiseren is een vak Versio......