1. Anna Volten Member

Site wil niet online

Topic geplaatst op: 06-01-2013 om 16:54

Hoi,
    Ik heb bij versio een standaard webhosting pakket afgenomen met een magento pakket.
    Inmiddels is de website helemaal werkend. Nu heb ik vanmorgen de domeinnaam registratie overgezet van de oude provider naar versio. Zoals beschreven http://www.versio.nl/39-hoe_werkt_een_domeinnaam_verhuizing.html
    Daarna heb ik de koppeling gemaakt zoals hier staat http://www.versio.nl/40-hoe_koppel_ik_een_domeinaam_aan_een_webhosting_of_reseller_hosting_account.html

Nou is inmiddels de oude site niet meer bereikbaar, maar ook de nieuwe niet.
    SIDN geeft de juiste DNS servers aan. Een ping naar 'www.maururu.nl' geeft de dns server terug.

Als ik met ftp kijk, staan al mijn bestanden in 'http://www.mauruhs88.eightyeight.axc.nl/' en niet in 'maururu.nl'. Ik heb geprobeerd om de namen om te wisselen maar dat werkt ook niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit laatste stukje van de puzzel kan oplossen?

domeinnaam : www.maururu.nl
    Nameserver 1: ns175.axc.nl
    Nameserver 2: ns176.axc.nl

2. Anna Volten Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2013 om 17:25

Een clone maken via directadmin geeft ook een vaag resultaat. Dan lijkt hij wel wat te doen, maar de folder blijft leeg (behalve dan de standaard bestanden).

Vond u dit antwoord nuttig?

3. glompie Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2013 om 21:30

Misschien snap ik niks van je vraag maar als je gewoon de site in public_html gooit en de index.html en logo.jpg wat nu de placeholder is verwijderd zou hij moeten werken.

4. glompie Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2013 om 21:34

Als het goed is kun je voor de ftp host gewoon ftp.maururu.nl invullen.

5. J2ICT Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 00:05

Anna,

Vanuit DirectAdmin naar de filemanager en dan naar domeinen, als het goed is zie je er 2;
    mauruhs88.eightyeight.axc.nl & maururu.nl

klik de eerste aan en ga naar de public_html folder, selecteer alle bestanden en klik op add to clipboard.
    Ga dan terug naar domeinen en klik de goede naam aan, ga naar public_html, selecteer alle bestanden en verwijder deze met delete.
    Klik dan op copy files from clipboard.
    Als je nu de juiste domeinnaam opvraagd in de browser moet je site online zijn.

Groet,
    Ted Janzen
    www.j2ict.nl

6. Anna Volten Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 15:23

Inmiddels heb ik van versio te horen gekregen dat ik via directadmin een domain change moet doorvoeren. Dat heb ik gedaan. Vervolgens in de SQL database de secure en unsecure BaseURL ook aangepast.
    Maar nu wordt de CSS niet correct geladen.....
    En dat terwijl Versio mij van te voren garandeerde dat het geen enkel probleem zou zijn. Nu krijg ik te horen dat ze geen handleiding heb en dat ik wat config files moet aanpassen. Maar welke.....??
    Kortom niet echt happy want dit is wel de productie site. inmiddels 24 uur downtime i.p.v. de 0 geplande !

7. J2ICT Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 15:28

Anna,
    als je wilt kun je via tjanzen@j2ict.nl even contact opnemen. Misschien kunnen we je helpen.

Grt,
    Ted Janzen
    www.j2ict.nl

8. Anna Volten Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 15:35

Zo heb het gevonden.......
    Er moest nog een '/' achter de secure en unsecure baseURL in de database. Zucht....